پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۴-۰۴

آغاز فاز نهایی طرح توسعه واحد دامپروری کنه بیست در سال جاری

مدیرعامل شرکت دامپروری و صنایع لبنی رضوی گفت: احداث فاز نهایی طرح بزرگ توسعه واحد دامپروری کنه بیست یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این مجموعه در سال 1402 است که عملیات احداث آن به زودی زده می‌شود.

آرش فرزادنیا در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: با رهنمودهای تولیت آستان قدس رضوی، قائم مقام و رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات، امسال توسعه کمی واحد دامپروری کنه بیست و افزایش کیفیت شیر در دستور کار قرار گرفته است.

او ادامه داد: با راه‌اندازی فاز نهایی این طرح، واحدهای دامپروری شرکت دامپروری و صنایع لبنی رضوی به بزرگ‌ترین مجتمع گاوداری شیری در شرق کشور که جزء بزرگ‌ترین‌ها در کشور نیز به‌شمار می‌رود، تبدیل خواهد شد.

 

افزایش بهره‌وری در تولید شیر

مدیرعامل شرکت دامپروری و صنایع لبنی رضوی، افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از ظرفیت واحدهای دامداری این شرکت را بخشی دیگر از اهداف اجرای این طرح دانست و افزود: استفاده بهینه از ظرفیت واحد‌های دامداری، یکی دیگر از مزیت‌های اجرای فاز نهایی طرح توسعه کنه بیست خواهد بود.

او با اشاره به میزان برآورد شیر تولید شده در فاز نهایی طرح توسعه کنه بیست خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این طرح، روزانه حدود ۲۰۰ تن شیر در این مجموعه تولید خواهد شد.

فرزادنیا ادامه داد: ضمن این‌که با استفاده از جایگاه‌های مناسب برای پرورش دام شیری، شاهد افزایش راندمان و همچنین تناژ شیر تولیدی در واحد دامپروری کنه بیست خواهیم بود.

 

افزایش تعداد دام‌های مولد واحد کنه بیست به ۵ هزار راس

او گفت: در حال حاضر در واحدهای دامپروری کنه بیست ۲ هزار راس دام مولد نگه‌داری می‌شود که قرار است در فاز نهایی، این ظرفیت به ۵ هزار راس دام مولد افزایش پیدا کند.

فرزادنیا درباره سرمایه درنظر گرفته شده برای احداث فاز نهایی طرح توسعه کنه بیست هم بیان کرد: برای اجرای این طرح حدود ۳۲۰ میلیارد تومان نیاز است که بخشی از این مبلغ توسط شرکت دامپروری و صنایع لبنی رضوی و مابقی از محل منابع بانکی تامین خواهد شد. 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی