پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۵-۰۸

مراسم عاشورای حسینی هیات خادمیاران رضوی در آذربایجان غربی برگزار شد

خادمیاران کانون های خدمت رضوی ارومیه در محل مصلای امام خمینی این شهر در عصر عاشورا، به عزاداری و ذکر مصائب حضرت ابی عبدالله الحسین علیه السلام پرداختند.

به گزارش آستان نیوز از آذربایجان غربی، حجت الاسلام اسم حسینی سخنران این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع خادمیاران آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام، وجود مرقد مطهر آن امام همام در ایران اسلامی را مایه افتخار هر ایرانی عنوان و تصریح کرد: حضور مومنانه و مخلصانه زائران در این حرم مطهر ستودنی است و اینکه یکی از بهترین و شیرین ترین سفرهای ما ایرانیان سفر به مشهد مقدس و زیارت و عرض ارادت به محضر حضرت امام رضا علیه السلام است.
وی همچنین به تمام خادمیاران توصیه کرد در زندگی خود و اطرافیان و محل کار و تمام مراحل زندگی خود را مایه زینت اهل بیت بدانند و شان خادمی حضرت را بدانند.

حجت الاسلام اسم حسینی با بیان اینکه حرکت خودجوش مردم در عزاداری اباعبدالله و پوشیدن لباس مشکی برای حضرت را لذت میدانیم گفتند: این ها نشان دهنده عظمت نهضت امام حسین علیه السلام در قلوب مردم اعم از شیعیان، اهل تسنن و مسیحی می باشد.
تشریح فلسفه قیام عاشورا و درس ها و عبرت های عاشورا از محورهای سخنان حجت الاسلام اسم حسینی در این مراسم بود.

در پایان این مراسم که به پرچم متبرک حرم مطهر رضوی مزین شده بود، ذاکرین اهل بیت در عزای امام حسین و یاران با وفای ایشان به ذکر مصیبت پرداختند و حاضران عزاداری و سینه زنی کردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی