پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیر کانون‌های خدمت رضوی لرستان:
۱۴۰۲-۰۵-۱۱

قرآن کریم چراغ هدایت انسان‌ها به سوی نور و رستگاری است

مدیر کانون های خدمت رضوی لرستان گفت:‌ قرآن کریم کتاب و راهنمای زندگی انسان‌هاست و درباره راه‌های رسیدن به سعادت سخن گفته است، هدایت كامل انسان‌ها تنها با تمسک به قرآن كريم ميسر می‌شود.

به گزارش آستان‌ نیوز از لرستان، حجت‌ الاسلام والمسلمین قاسم متقی نیا در جلسه توجیهی و آموزشی کانون‌های خدمت رضوی شهرستان بروجرد که با حضور مسئولین استانی، شهرستانی، خادمیاران و یاوران رضوی در این شهرستان برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: قرآن، بهترين فتح كننده قلّه بلند عزت است. قرآن، چكيده جهان هستی است و اين ويژگی برتر است كه اين كتاب آسمانی را از ساير كتاب‌ها متمايز ساخته است.

وی ادامه داد: قرآن و عترت، دو تعبیر از یک عنوان و یک حقیقت واحد هستند که به دو شکل تجلی یافته اند؛ در واقع قرآن و عترت هر دو سخن الهی و هر دو وحی خدا می‌باشند که روز و شب با مردم سخن می گویند، گرچه یکی صامت و دیگری ناطق معرفی شده‌اند؛ زیرا هر دو مصون از خطا و اشتباهند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی لرستان بیان کرد: قرآن کتاب صامت و اهل بیت(ع) قرآن ناطق هستند و اگر مسلمانی می‌خواهد ایمان خود را محافظت و تقویت نماید بایستی در تلاوت و تدبر در آیات قرآن تلاش نماید.

حجت‌ الاسلام والمسلمین متقی‌ نیا تصریح کرد: قرآن یک کتاب چند ورقه‌ای نیست بلکه موجودی زنده و دارای حیات است و روز قیامت قرآن شفیع یا شاکی ماست.

وی افزود: قرآن کریم کتاب و راهنمای زندگی انسان‌هاست و درباره راه‌های رسیدن به سعادت سخن گفته است، هدایت كامل انسان‌ها تنها با تمسك به قرآن كريم ميسر می‌شود.

حجت‌ الاسلام والمسلمین متقی‌ نیا در ادامه سخنان خود گفت: حضرت رضا(ع) فرمودند «هر كس مرا در غربت زيارت كند روز قيامت سه جا نزد او خواهم آمد تا از هراس ها و سختي هاى آن‌ جا نجاتش دهم. اول هنگامى كه نامه‌هاى اعمال مردم از راست و چپ به پرواز درآيد دوم نزد صراط و سوم هنگام سنجش اعمال».

مدیر کانون‌های خدمت رضوی با اشاره به حضور خیل عظیم زائران از نقاط مختلف دنیا در مشهد مقدس عنوان کرد: در مقایسه با دهه‌های ۵۰ و ۶۰ که تشرف زائران به نسبت کمتر بود اکنون خیل عظیمی از زائران به شهر مقدس مشهد و حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف می‌شوند و بر اساس آمار این رقم میلیونی گزارش شده است.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه خدمت خادمیاران در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: اصل و اساس موجودیت آستان قدس رضوی، خدمت در حرم مطهر رضوی و خدمتگزاری به زائران امام رئوف حضرت رضا(ع) است و این مهم در سرلوحه همه فعالیت‌ها قرار دارد.

حجت‌ الاسلام والمسلمین متقی‌ نیا با بیان اینکه توسعه فرهنگ رضوی و فرهنگ کمک به نیازمندان، فلسفه وجودی شبکه خادمیاری رضوی در سراسر کشور و این استان است گفت: باید خدمات خادمیاران به سمت مناطق محروم جهت داده شود و از ظرفیت خادمیاران برای ارائه خدمات به جامعه هدف استفاده کرد.

گفتنی است، در پایان جلسه نحوه کار با سامانه خادمیاری توسط مسئول دبیرخانه استان لرستان به خادمیاران و یاوران رضوی بروجرد آموزش داده شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی