پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در بارگاه منور رضوی
۱۴۰۲-۰۵-۱۴

نوجوانان مشهدی در عزای سالار شهیدان عزاداری کردند

به مناسبت هفتمین روز شهادت امام حسین(ع) و یارانش مراسم عزاداری ویژه نوجوانان در حرم امام رضا (ع) برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، در این مراسم که عصر جمعه در دارالقرآن حرم مطهر برگزار شد، حدود ٢۵٠ نفر از نوجوانان به عزاداری پرداختند و اشک ماتم ریختند.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با بیان اینکه مجلس عزای امام حسین(ع) محل اتصال فکر و معرفت انسان به ایشان است گفت :همه ما بخصوص نوجوانان باید تلاش کنند تا یار امام حسین(ع) باشند و مثل حضرت قاسم(ع) مرگ را شیرین تر از عسل بدانند. برای این کار باید مدام به مرگ فکر کنیم تا فکر و عقیده مان شبیه ایشان باشد. 

 

مرگ آسان، به شرط زیست الهی

وی با اشاره به اینکه مرگ جدایی ناگهانی از همه دلبستگی های دنیاست گفت: مرگ عصاره زندگی است و انسان هر طور زندگی کند به همان شکل هم از دنیا می‌رود. اگر به سلیقه خود زندگی کنیم شرایطمان سخت می شود اما اگر طبق دستور خدا و بر طبق دین باشد موجب سعادت می شود. 

در حاشیه این مراسم مرتضی ساقی کارشناس مراسم اداره مراسم و آیین های حرم مطهر در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز با بیان اینکه این مراسم برای اولین بار به صورت متمرکز در دارالقرآن حرم مطهر برگزار می شود بیان کرد: در این مراسم با فراخوانی که داده شد نوجوانان سطح شهر مشهد و همچنین نوجوانان خادم حرم حاضر شدند و قصد داریم عزاداری نوجوان ها را در ۵ روز پایانی صفر هم برگزار کنیم و حتی به سایر مناسبت های سال تعمیم دهیم.

ساقی ادامه داد: در مراسم امروز که با مداحی علی اکبر حائری مداح اهل بیت(ع) برگزار شد، حدود ۴۰ نوجوان خادم اهل بیت (ع) وظیفه مدیریت مراسم را بر عهده دارند و در حال بررسی هستیم تا در آینده تمام متولیان مراسم مثل مداحان هم از نوجوانان تشکیل شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی