پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۵-۱۶

حسینیه حرم، میزبان خبرنگاران 

در آستانه روز خبرنگار و به ابتکار مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، جمعی از اصحاب رسانه مهمان حسینیه حرم مطهر رضوی شدند و محفلی عاشورایی را برپا کردند. 

به گزارش آستان‌نیوز، همزمانی ایام گرامیداشت ۱۷ مرداد، سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار با دهه دوم ماه محرم، بهترین بهانه بود تا  آستان قدس رضوی، در تکریم امسال خبرنگاران ابتکاری تازه داشته باشد. مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، این فرصت را مغتنم شمرد تا حال و هوای ماه محرم را با حال و هوای ایام گرامیداشت مقام خبرنگار پیوند بزند. 

اولین گام اجرای این ایده، اختصاص یک شب از محافل حسینیه حرم به خبرنگاران بود و محفلی بر پاشد تا اهالی رسانه با حضور در صحن قدس، میهمان محفل عاشورایی باشند. این اما همه ماجرا نبود؛ حجت‌الاسلام مجتبی الهی خراسانی در سخنرانی خود در جمع خبرنگاران صحبت‌هایش را به حرفه خبر، رسانه و پیام‌آور بودن پیامبران اختصاص داد. 
 

محفل عزاداری اهالی رسانه و فعالان فضای مجازی در حرم مطهر رضوی


رسالت حرفه‌ای و مسئولیت اجتماعی اهالی رسانه
سخنران مذهبی این محفل در سخنانش به مسئولیت اجتماعی خبرنگاران هم اشاره کرد و گفت: نبی، کسی است که خبر دارد و انبیا کسانی هستند که خبرها از غیب به آنها رسیده است. کسانی هم که در مسیر رساندن پیام الهی فعالیت دارند همگی کار پیامبرگونه می‌کنند. 
حجت الاسلام مجتبی الهی خراسانی افزود: در یک جامعه دینی، اعضای جامعه خبری، گروه خاصی هستند که مسئولیت آنها نسبت به دعوت به خیر و امر به معروف یک رسالت حرفه‌ای است، بر همین اساس دولت اسلامی هم به عنوان نهادی که باید از نهادهای عمومی که تکالیف خاص دارند حمایت کند و حمایت از رسانه‌ها هم به عنوان رکن اساسی امر به معروف لازم است. 
وی درباره قدرت اثرگذاری رسانه و ضرورت تقویت آن هم اظهار کرد: خبر رسانی باید به گونه‌ای باشد که دشمن، همانطور که از موشک‌های ما حساب می‌برد از جبهه خبری ما نیز ترس و واهمه داشته باشد و به همین دلیل ضرورت دارد توان خود را در این عرصه همواره تقویت کنیم. 
 

محفل عزاداری اهالی رسانه و فعالان فضای مجازی در حرم مطهر رضوی


مرثیه‌خوانی برای خبرنگاران با اشعار اختصاصی 
در این محفل، حاج احمد واعظی هم مرثیه‌ای با شعری مرتبط با خبرهای مرتبط با واقعه عاشورا را انتخاب کرده بود تا این ایده ناب میزبانی از خبرنگاران، جلوه‌ای ناب‌تر داشته باشد.
اجرای تعزیه نیز حال و هوای آیینی این محفل عزاداری را زیباتر کرد و اهالی رسانه، ایفاگران نقش‌های این تعزیه را با زبان رسانه و هنر، فرهنگ عاشورایی را زنده نگاه داشته‌اند تکریم کردند.
در پایان این محفل، اهالی رسانه میهمان خوان متبرک حضرت رضا(ع) شدند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی