پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۵-۱۶

روایت قصه‌های کوتاه مجالس عزای حسینی در «قصه‌های روضه» به چاپ سوم رسید

 کتاب «قصه‌های روضه» از انتشارات به‌نشر روایتگر قصه‌های پر شمار و کوتاه مجالس عزای حسینی و معجزۀ عشق به امام حسین(ع) است که به تازگی چاپ سوم آن روانه بازار نشر شد. 

 به گزارش آستان‌نیوز، کتاب «قصه‌های روضه» در سه فصل به قلم بیژن شهرامی حاوی ۱۸۵ قصه خیلی کوتاه و واقعی پیرامون روضه امام حسین (ع) و یاران بزرگوارشان و تداعی‌گر مجالس عزای حسینی است. 
در فصل اول نویسنده سراغ منابع دست اول و مهم رفته و حکایت‌هایی را از روضه‌خوانی جبرئیل تا مرثیه‌خوانی دعبل بیان می‌کند. در فصل دوم داستان‌ها از زبان روحانیون و عالمان برجسته شیعه میرزا جواد آقا تبریزی، میرزا محمدحسن شیرازی و شهید مطهری و... نقل می‌شوند. در فصل سوم داستان‌ها از زبان واعظان، مداحان و هنرمندان بیان می‌شوند و حکایت دلدادگی‌ها و ارادت‌ها از زبان این گروه نقل می‌شوند.
یکی از ویژگی‌‌های مهم و خوب قصه‌‌های روضه، مختصر بودن آن است. داستان‌‌های این کتاب در نهایتِ اختصار بیان شده‌اند و نویسنده بی هیچ مقدمه‌چینیِ اضافی و شاخ و برگ دادن‌‌های دیگر، به سراغ اصل ماجرا رفته است و با قلمی روان و ساده، داستان‌ها را بیان می‌کند.
اگرچه راویانِ داستان‌ها و شخصیت‌‌های اصلیِ قصه‌ها متفاوتند، بیژن شهرامی تلاش کرده است تا زبانِ روایتش، یک‌دست باشد و مسائلی نظیر زمانِ دور و گذشته و یا معاصر و نیز شخصیت‌‌های بسیار متفاوت قصه‌ها، بر یک‌دستی و نحوۀ بیانش اثر نگذارد.
قصه‌‌های روضه خیلی کوتاه و خوشخوان بوده و به سرعت خوانده می‌شود. قلم روان نویسنده در بیان روایت‌ها مخاطب را وا دار می‌کند بعد از خوانش کتاب برخی از داستان‌ها را مجدد مرور کند. هم چنین استفاده از رنگ‌های مناسب و طراحی جلد کتاب متناسب با فضای داستان،  بهره‌گیری از کاغذ مات که انعکاس نور ندارد و چشم را اذیت نمی‌کند از دیگر ویژگی‌هایی است که سبب سرعت مطالعه کتاب می‌شود.  
همزمان با ایام ماه محرم، کتاب «قصه‌های روضه» توسط مریم چهرقانی کارشناس حوزه کتاب در برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک سیما معرفی شد. 
کتاب «قصه‌های روضه» در 152 صفحه، قطع رقعی در انتشارات به‌نشر به چاپ رسیده که بنا به استقبال مخاطبان تاکنون در سه نوبت تجدید با شمارگان ۵ هزار نسخه چاپ و روانه بازار کتاب شده است.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

شورای شهر با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به توجه ویژه شورای شهر مشهد برای تحقق دستور رئیس جمهور در حل مشکل پارکینگ اطراف حرم مطهر در…

تلویزیون اینترنتی