پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری: 
۱۴۰۲-۰۵-۱۸

صبر و شکر از مهمترین آموزه های اخلاقی مکتب حسینی است

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: صبر بر مصائب و شکر کردن در شرایط سخت زندگی از مهمترین آموزه های مکتب حسینی است. 

به گزارش آستان نیوز. حجت الاسلام و المسلمین مهدی ماندگاری در سلسله جلسات سخنرانی و بیان معارف دینی که در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، از «صبر» و «شکر» به عنوان دو عنصر مهم و رمز ماندگاری نهضت عاشورا یاد کرد و گفت: هر کس در سختی ها و مشکلات زندگی علاوه بر صبوری، شکرگذار خدا هم باشد، قطعا موفقیت های بزرگی نصیب او خواهد شد.
وی  تصریح کرد: امام حسین(ع) در اوج سختی روز عاشورا و در گودال قتلگاه ندای««اِلهي رِضاً بِقَضائِكَ...» سرداد و حتی در آن شرایط سخت هم حمد و سپاس خدا را بر لب داشت. 
سخنران حرم رضوی بیان کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا هرگز از سختی ها شکایت نکرد و حضرت زینب(س) نیز در اوج سختی و هنگامی که در اسارت دشمن بود جز زیبایی چیزی ندید که این نگاه ناشی از ایمان راسخ آن بزرگواران به خدا بود. 
وی با اشاره به آیه پنجم سوره انشراح؛«اِنّ مَعَ العُسْرِ یسْراً» بیان کرد: حماسه آفرینان عاشورا به این وعده الهی باور داشتند که بعد از هر سختی یک گشایش وجود دارد و در مقابل  تحمل سختی و «عُسر» کوتاه مدت دنیا به «یُسر» ابدی آخرت دست پیدا کردند. 
 

صبر و شکر، دو نیمه ایمان

این کارشناس دینی افزود: ایمان دو نیمه دارد یکی صبر و دیگری شکر. کسی که در سختی ها علاوه بر صبر کردن شاکر خدا هم باشد و بداند این سختی ها بنابر حکمت الهی بر او وارد شده سعادتمند خواهد شد. 
وی اظهار کرد: تحمل سختی های دنیا باعث رشد و بالندگی انسان می شود و زندگی در این دنیا همراه با رنج و سختی است. اما انسان با ایمان در اوج سختی ها نیز مانند سیدالشهدا(ع) راضی به قضای الهی و شاکر است. 
حجت الاسلام ماندگاری بیان کرد: سختی و رنج دنیا کوتاه مدت است ولی در عوض پاداشی که خداوند در برابر تحمل سختی در آخرت نصیب ما می کند ابدی و جاودانی است. بنابراین انسان مومن به تأسی از اولیا الله در برابر سختی ها صبور و شکور است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی