پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

حجت الاسلام ماندگاری:
۱۴۰۲-۰۵-۲۱

عدم رعایت حجاب و عفاف بنیان خانواده را متزلزل می کند

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: عدم رعایت حجاب و عفاف و ترویج بی‌عفتی در جامعه، بنیان خانواده را متزلزل می کند. 

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری در سلسله جلسات سخنرانی حرم مطهر رضوی که ظهر امروز در رواق بزرگ امام خمینی(ره) این بارگاه ملکوتی برگزار شد، گفت: خداوند برای رسیدن انسان به سعادت و رستگاری یک نقشه تربیتی ارائه کرده است که قاعده این نقشه عبارت از انجام واجبات، ترک محرمات و خدمت به مردم است. 
 

نقشه راه شیطان، گمراهی انسان

وی تصریح کرد: یک نقشه راه هم شیطان دارد که انسان را گمراه می کند و مانع دستیابی او به سعادت می شود ولی از آنجا که این نقشه راه با مکر و حیله و با زینت های بسیار ارائه می شود، طرفداران بسیاری دارد. 
این کارشناس دینی بیان کرد: یکی از واجبات دینی رعایت حجاب و عفت است.  باید بدانیم هر امری را که خدا واجب کرده نفعی برای ما داشته است.
 

انجام واجبات برای ترقی انسان

وی با بیان اینکه انجام واجبات نردبان ترقی ما است، اظهار کرد: خداوند باریتعالی نیازی به عبادت ما ندارد بلکه انجام واجبات به نفع ما و همچنین هزینه بهشت رفتن ما است. 
حجت الاسلام ماندگاری افزود: برخی از مخالفان حجاب می گویند که ما اعمال عبادی به جز حجاب را انجام می دهیم که در جواب این افراد باید گفت که حجاب ستون و پایه نهاد خانواده است. 
وی بیان کرد: اگر حجاب نباشد بی بند باری در جامعه رواج پیدا می کند همانگونه که در جامعه غرب رواج یافته است و کانون خانواده در آنجا دیگر معنا و مفهومی ندارد. بنابراین رعایت حجاب برای حفظ بنیان خانواده لازم و ضروری است. 
این کارشناس مذهبی عنوان کرد: نقشه تربیتی اسلام مثل پازل یک بسته کامل و جامع است و اگر یکی از اجزاء آن برداشته شود این پازل کامل نمی شود. کسی نمی تواند بگوید من اسلام را قبول دارم، نماز می خوانم، روزه می گیرم ولی حجاب را قبول ندارم چرا که در این صورت دین او کامل نیست.
 

نقشه راه خدا برای عروج انسان

 وی بیان کرد: نقشه راه خدا که شامل انجام واجبات، ترک محرمات و خدمت به خلق خدا است موجب عروج انسان می شود و برعکس پیروی از نقشه شیطان سقوط انسان را در پی دارد.
سخنران حرم رضوی خاطرنشان کرد: کسی که می خواهد به سعادت دنیا و آخرت برسد باید طبق نقشه راه اسلام عمل کند و از عمل به نقشه راه شیطان که عبارت از دعوت به فحشا، رشوه خواری، خیانت و .... دوری کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی