پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۵-۲۱

زائران حرم مطهر رضوی، سوگوار شهادت سیدالساجدین(ع)

در سالروز شهادت امام زین‌العابدین(ع)، حرم مطهر رضوی سیاهپوش عزای آن امام همام شد.

به گزارش آستان‌نیوز، محفل عزاداری سالروز شهادت امام سجاد(ع)، صبح امروز در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد و زائران رضوی، پای صحبت‌های کارشناسان مذهبی و مرثیه‌خوانی ذاکران اهل بیت(ع) نشستند.
حجت‌الاسلام مصطفی رنجبر و آیت‌الله سیدمهدی میرباقری واعظان این محفل بودند و مصطفی قاآنی با قرائت زیارت عاشورا و سیدرضا یعقوبی‌آل با شعرخوانی در رسای علی‌بن‌الحسین(ع) حال و هوای این محفل را عاشورایی کردند.
جمعه شب و در شب شهادت آن امام همام نیز محفل باشکوهی در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد. آیت‌الله میرباقری در این محفل با اشاره به اهمیت زنده نگاه داشتن عاشورا و اهمیت گریه بر این مصیبت گفت: صاحب اصلی این مصیبت بزرگ حضرت امام سجاد(ع) است و آن حضرت با گریه‌های جانسوز و پیاپی خود بعد از حادثه عاشورا متوجه حقانیت این مکتب، مظلومیت سیدالشهدا(ع) و ظلم بنی امیه کردند. وی خاطرنشان کرد: گریه‌های امام سجاد(ع) روح این مصیبت را در عالم دمید و همه خوبان را بر سر این سفره میهمان کرد، امام سجاد(ع) ۳۵ سال پس از عاشورا به طور مداوم بر مصیبت سیدالشهدا(ع) اشک ریختند، چرا که آن حضرت باطن مصیبت را هم می‌دیدند، به همین دلیل تحمل این مصیبت برای ایشان بسیار گران بود. مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت شهادت امام سجاد(ع) با نوای ذاکر و مداح اهل بیت (ع) جعفر ملائکه از دیگر برنامه های شب شهادت امام سجاد(ع) در حرم مطهر رضوی بود.
مراسم شام شهادت امام سجاد(ع) نیز امشب در رواق امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد. طبق اعلام معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر، این مراسم از ساعت ۱۹:۲۰ با قرائت زیارت امین‌الله توسط ذاکر اهل بیت(ع) رضا آتشبار آغاز خواهد شد و با سخنرانی آیت‌الله صفایی بوشهری و مداحی جعفر ملائکه ادامه خواهد یافت.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی