پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۵-۲۲

200 خادمیار البرز در موکب امام رضا(ع) شهر مهران مستقر می‌شوند

مدیر کانون های خدمت رضوی استان البرز از استقرار 200 خادمیار در موکب امام رضا علیه السلام در شهر مهران به مناسبت ایام اربعین حسینی خبر داد.

قربانعلی مصطفایی در گفتگو با آستان نیوز از البرز با اشاره به خدمات‌رسانی موکب امام رضا(ع) استان در ایام اربعین به زائران حسینی گفت: سال گذشته اولین سالی بود که مدیریت کانون‌های خدمت رضوی البرز در نقطه صفر مرزی مهران در قالب موکب امام رضا(ع) به زائران حسینی خدمات ارائه می‌نمود.

وی افزود: در ابتدا اگرچه به لحاظ مالی منابعی نداشتیم اما مدیریت سابق جناب آقای رضایی تصمیم گرفتند شبکه خادمیاری البرز سهمی در خدمت به زائران اربعین داشته باشند و به لطف خدا و عنایت حضرت رضا(ع) کار بسیار خوبی انجام شد.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی البرز ادامه داد: سال گذشته قرار بود فقط توزیع آب خنک و طبخ نان گرم داشته باشیم اما با لطف خدا و تعامل ستاد عتبات عالیات در مهران و ایلام و پشتیبانی استان به صورت 24 ساعته به زائران اباعبدالله الحسین(ع) از توزیع غذای گرم تبرکی تا توزیع انواع شربت‌ها و میان وعده خدمات ارائه شد و در مجموع مبلغ دو میلیارد تومان با کمک مردم استان، خیرین و کسانی که دل در گروی اهل بیت(ع) دارند، هزینه شد.

وی در خصوص برنامه امسال احداث موکب در نقطه صفر مرزی مهران گفت: امسال هم طی جلسه‌ای با حضور مسئولان ستاد و بنیاد کرامت رضوی برنامه ریزی‌هایی صورت گرفت تا در نقطه صفر مرزی به زائران که هنگام رفت و برگشت با مشکلاتی روبرو هستند خدمات آن‌ها ارائه شود.

مصطفایی با تاکید بر اینکه برپایی موکب در اربعین حسینی جنبه مردمی دارد افزود: برنامه و مجوز موکب اگر چه از سوی ستاد عتبات عالیات و با همراهی و همکاری و پشتیبانی برخی دستگاه‌های دولتی اجرا می‌شود اما این امر جنبه مردمی دارد و برای خدمت رسانی به زائران حسینی همه پای کار می‌آیند و میزان کمک‌ها به هر مقداری باشد سپاسگزاریم.

وی در خصوص نحوه اعزام خادمیاران البرزی به موکب امام رضا(ع) گفت: فعلا مقرر شده اعزام‌ها در5 دوره و هر دوره 40 نفر به مدت 5 روز خدمت رسانی کنند که مجموعا 200 خادمیار می‌شود.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی البرز با بیان اینکه فعلا شرایط حضور بانوان خادمیار در موکب نقطه صفر مرزی فراهم نیست افزود: اگر زیر ساخت‌ها فراهم شود فرصت کار و خدمت رسانی بانوان خادمیار نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه ماهیت فعالیت شبکه خادمیاری در کشور ارائه خدمات فرهنگی و ترویج سیره رضوی است، توضیح داد: آنچه از خدمات اجتماعی به مردم توسط کانون‌های خدمت رضوی ارائه می‌شود ابزاری است برای انتقال فرهنگ رضوی از این رو به دنبال این هستیم که بر اساس تاکیدات رهبری امیدآفرینی را در جامعه گسترش دهیم و با استفاده از ظرفیت بارگاه نورانی امام رضا(ع) باورهای دینی را در جامعه تقویت کنیم.

وی در پایان گفت: رسالت کانون‌های خدمت رضوی البرز همواره با تاکید تولیت معزز و بنیاد کرامت رضوی بر انجام کارها و برنامه‌هایی است که روی زمین مانده و متولی ندارد و یا پرداختن و توجه به گروه‌ها و اقشاری است که در جامعه به نوعی مورد غفلت واقع شدند.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی