پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری: 
۱۴۰۲-۰۵-۲۲

امام سجاد(ع) با اسلام هراسی مقابله کرد

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: مبارزه با اسلام هراسی از جمله اقدامات انجام شده در دوران امامت امام سجاد(ع) بود. 

به گزارش آستان نیوز، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در ویژه برنامه سوگواری شام شهادت زینت عبادت کنندگان و سید ساجدان؛ حضرت امام سجاد(ع) که در رواق بزرگ امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به شرایط سخت دوران امامت امام سجاد (ع) بیان کرد: این امام همام در بحرانی ترین دوران تاریخ اسلام زمامت امت اسلامی را به دست گرفتند. 
وی تصریح کرد: امامت امام سجاد(ع) از روز عاشورا و با به شهادت رسیدن امام حسین(ع) آغاز شد و حضرت سیدالشهدا(ع) در آخرین دیدار و وداعی که در روز عاشورا با امام سجاد (ع) داشتند، همه ودایع و امانت های الهی را به ایشان واگذار کردند. 
 

تلاش بنی امیه برای رواج اسلام هراسی

امام جمعه موقت قم افزود: پس از این ماجرا امام سجاد(ع) تا سی و چهار سال در سخت ترین شرایط امامت جامعه اسلامی را با شیوه ها و روش های مختلف پیش بردند. 
وی اظهار کرد: یکی از کارهایی که بنی امیه در زمان امام سجاد(ع) به شدت به روی آن تبلیغ می کردند، اسلام هراسی بود که این اسلام هراسی تنها متعلق به آن دوران نبود و ریشه در زمان پیامبر اکرم(ص)داشت.
 رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: هدف اصلی بنی امیه از ایجاد اسلام هراسی، از بین بردن اسلام بود. آنها به حدی بر علیه فرزندان رسول خدا(ص) تبلیغ کرده بودند که وقتی خبر رسید که امیرالمومنین(ع) در محراب عبادت به شهادت رسیده، با تعجب گفتند مگر علی(ع) اهل نماز خواندن بوده است. 
وی اضافه کرد: عاشورا بیشتر از اینکه جنگ شمشیرها باشد، جنگ عقیده ها و افکار بود. حضرت سیدالشهدا(ع) در بحبوحه جنگ نماز جماعت برپا کردند تا مردم بدانند که آن حضرت اهل نماز است. 
گفتنی است؛ قرائت زیارت پرفیض امین الله با نوای رضا آتشبار و اجرای برنامه سوگواری و عزاداری توسط جعفر ملائکه از دیگر برنامه های شام شهادت امام سجاد(ع) در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی