پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۵-۲۲

حرم مطهر رضوی سوگوار شهادت  سیدالساجدین(ع)

حرم مطهر رضوی سوگوار شهادت مظلومانه سیدالساجدین؛ امام زین العابدین (ع) شد. 

به گزارش آستان نیوز، در روز بیست و پنجم ماه محرم که مصادف با سالروز شهادت مظلومانه پیام آور نهضت عاشورا؛ سیدالساجدین؛ امام زین العابدین(ع) بود، ویژه برنامه سوگواری و عزاداری از سوی معاونت تبلیغات اسلامی تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر ثامن الحجج(ع) برگزار شد. 
این مراسم ساعتی قبل از اذان ظهر با بیان احکام شرعی توسط حجت الاسلام مصطفی رنجبر آغاز شد و با شعرخوانی شاعر آئینی و مدیحه سرای اهل بیت(ع)؛ جواد بنی اسد در مدح قافله سالار کاروان اسرای کربلا؛ حضرت امام سجاد(ع)  ادامه پیدا کرد.
 

۳۵ سال عزای امام سجاد برای کربلا

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری در این مراسم ضمن تسلیت شهادت امام سجاد(ع) بیان کرد: بعد از واقعه عاشورا خاندان سیدالشهدا(ع) از جمله فرزند بزرگوارشان امام سجاد(ع) به اسارت گرفته شدند. 
وی تصریح کرد: امام سجاد(ع) در روز عاشورا بنا به مصلحت الهی بیمار و تب دار بود ولی در این روز صحنه های مصیبت بار بسیاری  را مشاهده کرد و بعد از عاشورا نیز سی و پنج سال در مصیبت سیدالشهدا(ع) اشک ریخت.
این مدرس حوزه افزود: وقتی به ایشان گفته شد که شهادت کرامت خاندان شما است پس چرا اینقدر در مصیبت سیدالشهدا(ع) گریه می کنید پاسخ داد: شهادت در خاندان رسول خدا(ص) بوده است نه اسارت. 
بنابراین بیشتر حزن و اندوه و اشک آن حضرت به خاطر به اسارت رفتن خاندان رسول الله(ص) بود. 
وی افزود: امام سجاد(ع) بر این باور بود که با شهادت امام حسین(ع) چیزی از خاندان رسول الله(ص) کم نشد بلکه آن حضرت به اعلی درجه عِلیین رسید و مخاطب آیه شریفه«« يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ...» قرار گرفت و به سوی خدا بازگشت. 
حجت الاسلام میرباقری ادامه داد: امام حسین(ع) اسبق السابقین است یعنی در راه اطاعت از خدا و جهاد در راه دفاع از دین خدا از همه سابقان سبقت گرفت و همه هستی خود را در راه خدا فدا کرد. 
وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با شهادت به بالاترین درجات قرب الهی دست پیدا کرد و سی و پنج سال گریه امام سجاد(ع) بعد از واقعه عاشورا به خاطر عظمت مصیبت آن حضرت بود. همانطور که در زیارت عاشورا نیز آمده همه اهل زمین و آسمان بر این مصیبت بزرگ گریه کرده اند. 
گفتنی است؛ قرائت زیارت پرفیض  عاشورا با نوای مصطفی قاآنی و مدیحه سرایی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) از دیگر برنامه های روز شهادت امام سجاد (ع) در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی