پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در حرم مطهر رضوی صورت می گیرد
۱۴۰۲-۰۵-۲۲

برپایی کرسی شرح نهج البلاغه در رواق دارالعباده 

به همت اداره دارالقرآن کریم حرم مطهر رضوی و به مناسبت فرارسیدن ماه عزای حسینی(ع)، کرسی ترجمه و شرح نهج البلاغه به صورت روزانه ویژه زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش آستان نیوز، کرسی ترجمه و شرح نهج البلاغه یکی از ویژه برنامه‌های معرفتی اداره دارالقرآن کریم حرم مطهر رضوی ویژه زائران حضرت امام رضا(ع) به شمار می‌رود که روزانه قبل از اقامه نماز ظهر و عصر و مغربین در رواق مبارکه دارالعباده برگزار می‌شود.
در این ویژه برنامه معرفتی اساتید حوزه علمیه مشهد همه روزه به خوانش ترجمه و شرح خطبه‌های امیر المومنین علی(ع) از جمله خطبه آفرینش آسمان، زمین و آدم، خطبه پس از بازگشت از جنگ صفین، خطبه بعد از کشته شدن طلحه و زبیر، خطبه نکوهش بصره و اهل آن پس از نبرد جمل و ... می‌پردازند.
همچنین در این محفل، نامه‌های حضرت علی بن ابی طالب(ع) از جمله نامه ایشان به شریح قاضی، نامه اشعث ابن قیس فرماندار آذربایجان، نامه بیعت با معاویه در لزوم بیعت با آن حضرت، وصیت نامه نسبت به اموال شخصی خویش و ... برای زائران شرح داده ‌می شود که با کمی دقت نسبت به محتوای نامه‌ها می‌توان دریافت که حضرت مولا حساسیت بسیاری نسبت به رعایت حقوق مسلمین داشته‌اند.
علاوه بر این، در این کرسی معرفتی حکمت‌های نهج البلاغه از جمله حکمت عوامل ذلت و خواری، حکمت ارزش صبر و زُهد، حکمت رازداری و خشرویی، حکمت شگفتی‌های خلقت انسان و ... که  همگی عبرت انگیز و پندگونه است، شرح داده می‌شود تا غبار غفلت از دل‌ها و قلب‌ها زدوده شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی