پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در دیدار معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با مدیران فراکتاب و به‌نشر مطرح شد؛
۱۴۰۲-۰۵-۲۳

دلیل اغلب ناکارآمدی ‎های عرصه فرهنگ، ضعف در مسئله اقتصاد فرهنگ است

به دعوت حجت الاسلام والمسلمین گنابادی‌نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی نشست صمیمانه‌ای با حضور مدیرعامل شرکت نگین رایانه و مدیرعامل انتشارات به‌نشر در استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

 به گزارش آستان‌نیوز، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان، دراین نشست گفت: موضوع " اقتصاد فرهنگ" از مقولاتی است که همواره مشغله ذهنی من است و معتقدم بخش عمده ‎ای از ناکارآمدی ‎های ما در عرصه فرهنگ به دلیل ضعف ما در مسئله اقتصاد فرهنگ است. 

حجت الاسلام گنابادی نژاد، توانمندی اقتصادی را برای مجموعه ‎های فرهنگی مهم دانست و افزود: امروزه اکثر مجموعه ‎های فرهنگی ما وابسته و مصرف‌کننده هستند و اگر بودجه و حمایت دولتی نباشد، انجام فعالیت ‎های فرهنگی متوقف می‌شود. از این رو ایجاد توانمندی اقتصادی در موضوعات فرهنگی مهم است و باعث می‌شود علاوه بر استقلال مالی، فضای انحصاری موجود شکسته شود و فضای رقابتی در عرصه فرهنگ و خدمات فرهنگی شکل بگیرد. 

وی با توجه به اهمیت مساله کتاب و کتابخوانی و گسترش کتاب الکترونیک، تمرکز روی جامعه مصرف‎کنندگان را یکی از کلیدهای جذب مخاطب معرفی کرد و افزود: اگرچه برای رشد یک اپلیکیشن کتابخوان به همکاری ناشران و تبلیغات نیازمندیم؛ اما می‌توان با تعریف بسته برنامه‌هایی به سراغ جامعه هدف و مصرف‌کننده رفت و با ارائه خدماتی ویژه تعداد مخاطب اپلیکیشن را افزایش داد. 

گنابادی‌نژاد، توجه ویژه به زائران اعم از زائران حرم مطهر رضوی تا زائران عتبات عالیات و حج عمره را توصیه کرد و گفت : می‌توان با ایجاد یک مزیت رقابتی به تولید و ارائه محتوا ویژه زائران پرداخت. 

وی جمعیت عظیم دانش‌آموزان کشور را یکی دیگر از ظرفیت‌های بزرگ و حیاتی دانست و همکاری با نهادهای دانش آموزی را به مدیران فراکتاب پیشنهاد کرد. 
 

 توجه به تامین کتاب‌های مورد نیاز زائران در حوزه بین‌الملل

حجت الاسلام گناباد‌ی‌نژاد تامین کتاب‌های مورد نیاز زائران بین‌المللی را یکی دیگر از حوزه‌های مغفول در خدمات کتابخوان‌ها برشمرد و تاکید کرد: ارائه کتاب با زبان عربی و زبان‌هایی که در حوزه مخاطب شیعه پرکاربرد است، از ضروریات امروز است و مزیت رقابتی خوبی را نیز ایجاد می‌کند. 

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان ضمن آرزوی موفقیت برای همه فعالان فرهنگی، در خصوص هرگونه حمایت و پشتیبانی از اقدامات فرهنگی که در چارچوب سیاست‌های انقلابی و اسلامی باشند اعلام آمادگی کرد.

در این نشست  نیز حسین سعیدی مدیرعامل انتشارات به‌نشردر خصوص سابقه فعالیت این انتشارات در حوزه نشر الکترونیک و تعداد کتاب‌های الکترونیک متنی و صوتی توضیحاتی ارائه کرد و در ادامه به سابقه همکاری به‌نشر با فراکتاب اشاره و به گسترش همکاری‌ها و بهره‌گیری از این ظرفیت در زمینه توسعه نشر الکترونیک تاکید کرد.

مدیر عامل شرکت نگین رایانه نیز در این نشست درباره سوابق فعالیت‌های این شرکت گزارشی ارائه داد و افزود: یکی از بزرگترین برکات و موهبت‌های این شرکت اجرا و پشتیبانی سامانه پاسخگویی به سوالات شرعی حرم مطهر رضوی است.

  امید عابدشاهی ادامه داد: این سامانه بیش از 8 سال است که با شماره 32020 به صورت کاملا مکانیزه و هوشمند به سوالات شرعی پاسخ داده و به ارائه خدمات می‎ پردازد. 

وی، راه اندازی اپلیکیشین کتابخوان فراکتاب را به عنوان فعالیت محوری حوزه کتاب این مجموعه معرفی کرد و بیان داشت: بیش از ده سال است که به صورت تخصصی در حوزه کتاب الکترونیک به ارائه خدمات می‎ پردازیم و در حال حاضر بیش از 35هزار عنوان کتاب در این اپ وجود دارد و به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری آمادگی داریم تا ناشران همکار و کتاب‌های بارگزاری شده را گسترش داده و به ارائه خدمات مطلوب در این حوزه بپردازیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

شورای شهر با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به توجه ویژه شورای شهر مشهد برای تحقق دستور رئیس جمهور در حل مشکل پارکینگ اطراف حرم مطهر در…

تلویزیون اینترنتی