پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۵-۲۵

آیین اذن خدمت به زائران اربعین در بارگاه منور رضوی برگزار شد

همانند سال های گذشته و با هدف خدمت به زائران ایرانی و غیرایرانی، کاروان اربعین خدام الحسین(ع) مواکب مردمی و شهرداری مشهدالرضا از جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به سوی سرزمین کربلا بدرقه شدند.

به گزارش آستان نیوز، آیین اذن خدمت کاروان اربعین خدام الحسین(ع) مواکب مردمی و شهرداری مشهد الرضا ظهر امروز همراه با سخنرانی آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و محمدرضا قلندر شهردار مشهد در رواق حرعاملی حرم مطهر رضوی برگزار شد.
 

خدمت به زائران حسینی، خدمت به امام حسین(ع) است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در این مراسم که از جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) و با حضور 1000 خادم مدیریت شهری برگزار شد، با بیان اینکه خدمتگزاران به زائران اباعبدالله حسین(ع) همکار ملائکه و فرشتگان الهی هستند، اظهار کرد: گاهی اوقات انسان در  شرایطی قرار می گیرد که عظمت آن برای خودش آشکار نیست بلکه دیگران متوجه عظمت آن کار هستند و خدمت به زائران امام حسین(ع) در حقیقت خدمت به خود این امام مظلوم است.
 

در هر دورانی لشگر حق و باطل وجود دارد
آیت الله سیداحمد علم الهدی با بیان اینکه امام رضا(ع) به پسر شبیب فرمود:  اگر شاد می‌‏شوی که ثوابی مانند ثواب کسانی که با حسین (ع) شهید شدند برای تو باشد، هر وقت به یادش افتادى بگو «یا لَیتَنِی کُنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِیماً، ای کاش با آن‏ها بودم تا به فوز عظیمى مى ‏رسیدم»، اظهار کرد: واقعیت این توصیه این است که کربلا پایان نیافته است و قیام و انقلاب سیدالشهدا(ع) هنوز هم ادامه دارد.
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه در هر زمانی دو لشگرحق و باطل وجود دارد، گفت: امروز صف لشگر امام حسین(ع) در مقابل دشمنان دین توسعه یافته است و حرکت عظیم زائران در اربعین نماد این لشگر است.
وی ایام اربعین را مناسب ترین فرصت برای نمایش عظمت لشگر سیدالشهدا(ع) دانست و ابراز کرد: امروزه حرکت چند میلیونی دلدادگان اباعبدالله(ع) در اربعین استکبار را متحیر و ناامید کرده است.
 

موهبت خدمت به زائران اربعین

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خطاب به حاضرین درکاروان اربعین خدام الحسین(ع) گفت: حضور شما در نجف رای خدمت به زائران امام حسین(ع) یک  موهبت الهی است بنابراین قدر این موقعیت را بدانید.
آیت الله علم الهدی با بیان اینکه رفتن به سفر مهم نیست آنچیزی که این سفر را ارزشمند می کند دل و نیت شما است که با اخلاص خدمت رسانی کنید، افزود: آن هیجان و شوری که امروز در اربعین رخ می دهد بزرگترین کمک به اهل بیت(ع) است و شما خادمان که در مسیر خدمت به زائران امام حسین (ع) گام بر می دارید شایسته اجری عظیم هستید.
در این مراسم شهردار مشهد نیز گفت: با توجه به وظایفی که شهرداری مشهد در ایام محرم و صفر و مناسبت‌های خاص دارد، امسال نیز بر اساس آسیب شناسی‌هایی که در سال‌های گذشته صورت گرفته از چند ماه پیش برنامه ریزی‌های ویژه‌ای صورت گرفته است. 
محمدرضا قلندر افزود: امسال بیش ازهزار نیرو در حوزه‌های مختلف به عراق اعزام می‌شوند که ۶۰۰ نفر از پاکبانان در شهر نجف وظیفه رفت و روب را انجام خواهند داد.
وی ادامه داد: ۵۰ دستگاه ماشین الات ویژه خدمات شهری در بخش‌های مختلف،  ۱۲۵ دستگاه اتوبوس و ۴۰ دستگاه ون از برای حمل و نقل زائران در محدوده مرزی داخل کشور و کشور عراق جهت خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین حسینی  به عراق اعزام می شوند.
وی ابراز کرد: امسال با مد نظر داشتن آسیب ها به اغضای کاروان اربعین خدام الحسین(ع) آموزش هایی در حوزه های فرهنگی، راهنمای زائر و... برای ارائه خدمت به زائران ارائه شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی