پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۵-۲۶

آشنایی پژوهشگران فرش ایران با تاریخ فرش‌شناسی در جهان

نشست «تاریخ فرش‌شناسی در جهان، روش‌ها و رویکردها» به همت کمیته فرش فرهنگستان هنر و شرکت فرش آستان قدس رضوی با حضور پژوهشگران، تولیدکنندگان و دانش آموختگان این حوزه برگزار می‌شود.

به گزارش آستان نیوز، در این نشست که در ۲۹ مرداد ماه جاری در محل فرهنگستان هنر برگزار می‌شود، دکتر داود شادلو عضو هیئت علمی دانشگاه هنر شیراز به مرور تاریخ فرش‌شناسی در جهان در فاصله سال‌های 1877 تا 1910 خواهد پرداخت.
با آن‌که فرش‌شناسی با بیش از یک قرن پیشینه علمی در دنیا به‌عنوان یکی از بالاترین سطوح تخصصی در هنر فرش شناخته می‌شود، اما با گذشت حدود سه دهه آموزش دانشگاهی فرش در کشور، به این موضوع مهم آن طور که باید پرداخته نشده است.
شادلو که پیش از این به‌صورت تخصصی در حوزه تاریخ فرش‌شناسی، مطالعه و پژوهش داشته است، در این نشست بخشی از یافته‌های تحقیقاتی خود را با علاقه‌مندان به اشتراک می‌گذارد. 
این نشست در راستای اجرای تفاهم‌نامه منعقد شده بین فرهنگستان هنر و شرکت فرش آستان قدس رضوی و با پیشنهاد کمیته فرش فرهنگستان سامان یافته و پس از این نیز چنین رویدادهایی برگزار خواهد شد.

گفتنی است، نشست «تاریخ فرش‌شناسی در جهان، روش‌ها و رویکردها» روز یکشنبه 29 مرداد 1402 از ساعت 10 تا 12 در فرهنگستان هنر در تهران برگزار خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی