پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به مناسبت روز خبرنگار صورت گرفت؛
۱۴۰۲-۰۵-۲۱

حضور عطرآگین پرچم حرم رضوی در رسانه‌های خراسان‌ جنوبی

به مناسبت روز خبرنگار برای تجلیل از فعالیت‌های فعالان عرصه خبر، خادمیاران رضوی همراه با پرچم حرم امام رضا(ع) در رسانه‌های خراسان‌جنوبی حضور یافتند.

به گزارش آستان نیوز از خراسان جنوبی، به مناسبت روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه با هدف تجلیل از فعالیت‌های خبرنگاران در عرصه تولید خبر، دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان‌ جنوبی به همراه جمعی از خادمیاران رضوی همراه با پرچم حرم امام رضا(ع) در رسانه‌های استان حضور یافتند و روز خبرنگار را به فعالان عرصه خبر در خبرگزاری صداوسیما، بسیج رسانه، خبرگزاری‌های شبستان و مهر، روزنامه‌های آوای خراسان‌ جنوبی، امروز خراسان‌ جنوبی و زعفران تبریک گفتند.  

در این بازدیدها مدیرمسئولان رسانه‌ها در هر رسانه‌ای ضمن معرفی عملکرد رسانه‌های خود در انتشار اخبار استان، آمادگی هرچه بیشتر با کانون‌های خدمت رضوی در ارائه خدمات این کانون‌ها به مردم را داشتند تا هرچه بیشتر عملکرد کانون‌های خدمت رضوی به مردم توسط رسانه‌ها ارائه شود. 

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان‌جنوبی در این بازدیدها، اظهار کرد: مجموعه خادمیاران خدمت رضوی به‌عنوان هم‌افزایی با سایر نهادها سعی کرده تا با ارائه خدماتی به مردم، همدلی، ایمان و امید را به مردم هدیه دهد تا همه بدانند ما خود را خادم‌الرضا(ع) می‌دانیم. 

محمدعلی ابراهیمی با اشاره به فعالیت 19 عرصه خدمتی در خراسان‌ جنوبی، گفت: 17 عرصه تخصصی، یک عرصه تخحصصی و یک عرصه ستادی است. 

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان‌ جنوبی این استان را میقات‌الرضا دانست و افزود: خراسان جنوبی محل عبور 12 استان به شهر مقدس مشهد است از این رو در ایام تعطیلات نوروز، سفرهای تابستانی و محرم و صفر خدمات ویژه‌ای به زائرین ارائه می‌شود. 

ابراهیمی گفت: از میان 21 مجتمع بین راهی کشور، هشت مجتمع در خراسان جنوبی است که با امامزاده حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) 9 مجتمع رفاهی در این استان آماده خدمت‌رسانی به زائرین است. 

وی با اشاره به ایجاد موکب در ایام اربعین و پایان صفر در خراسان‌ جنوبی، گفت: زائران پاکستانی در موکب‌های استان خراسان‌ جنوبی هرساله اسکان و پذیرایی می‌شوند. 

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان‌ جنوبی از اهدای 190 جهیزیه از ابتدای سال جاری در خراسان‌ جنوبی خبر داد و افزود: از این تعداد 100 سری جهیزیه به همت قرارگاه شهید ناصری و 90 جهیزیه توسط کمک‌های مردمی و خیرین توسط کانون‌های خدمت رضوی تهیه شده است. 

ابراهیمی بیان‌کرد: کمک‌های کانون خدمت رضوی در سال گذشته 30 میلیارد تومان بوده است که از محل کمک‌های مردمی و خیرین خراسان‌ جنوبی به آستان قدس و دبیرخانه خدمت رضوی در این استان بوده است. 

وی ضمن اشاره به پخش افطاری در 38 نقطه مرزی، گفت: در ماه رمضان و دهه کرامت در تمام شهرستان‌های استان سفر کرامت رضوی پهن و بسته‌های مهربانی توزیع شد. 

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان‌ جنوبی گفت: در این ایام که انتخاب رشته کنکور است کانون تعلیم و تربیت خدمت رضوی دو پایگاه انتخاب رشته دارد که در این کانون از دانشجویان تراز اول، اساتید و مشاورین بهره گرفته می‌شود و به صورت رایگان است. 

ابراهیمی یادآور شد: درمانگاه امام رضا علیه‌السلام در بیرجند با ۲۶ متخصص مطرح در حال فعالیت است و به مردم محروم شهر خدمت رسانی می‌کند. 

وی از حضور کانون پزشکی خدمت رضوی در ایام اربعین خبر داد و افزود: 50 خادمیار برای کمک به زائرین اربعین به کشور عراق اعزام می‌شوند. 

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان‌ جنوبی از راه‌اندازی شبکه مردمی حسنا(حامیان سنت نبوی ازدواج بنیاد کرامت رضوی) خبر داد و افزود: برای پرداختن به مسئله ازدواج و دغدغه رهبر عزیز این شبکه مردمی راه‌اندازی شده است تا با بهره‌گیری از ظرفیت محافل مذهبی و جمع‌های خانوادگی، جهیزیه برای افراد نیازمند تهیه شود و در این ایام از ظرفیت روضه‌های خانگی بهره گرفته می‌شود. 

ابراهیمی از اجرای مراسم عزاداری خراسان‌جنوبی در حسینیه حرم امام رضا علیه‌السلام خبر داد و گفت: طی این مراسم پنج هیات از استان مراسمی را اجرا کردند که آئین عزاداری خراسان‌ جنوبی بود و از شبکه‌های قرآن‌، خراسان‌ رضوی و خراسان‌ جنوبی به صورت زنده پخش شد. 

وی از برگزاری برنامه ویژه‌ای در مراسم شهادت حضرت رقیه(س) توسط کانون بانوان خبر داد و افزود: این کانون سعی کرده است در مراسم مختلف از قبیل ایام دهه کرامت، روز دختر، میلاد حضرت زهرا(س) و شهادت ائمه اطهار مراسم ویژه‌ای برای بانوان اجرا کند و آزادیان بانوان با جرایم غیرعمد نیز از دیگر اقدامات این کانون است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی