پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

حجت‌الاسلام والمسلمین مروارید، نماینده طلاب مدرسه تابستانی در حرم مطهر رضوی:
۱۴۰۲-۰۵-۲۶

ظرفیت های مغفول حوزه علمیه خراسان در مدرسه تابستانی مورد توجه قرار گرفت

نماینده علم آموزان مدرسه تابستانی طلاب در حرم مطهر رضوی در اختتامیه مدرسه تابستانی طلاب در حرم مطهر رضوی گفت: ظرفیت های مغفول مانده حوزه علمیه خراسان در مدرسه تابستانی مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین مروارید در اختتامیه مدرسه تابستانی طلاب در حرم مطهر رضوی که صبح امروز با حضور تولیت آستان قدس رضوی در حرم مطهر برگزار شد، به عنوان نماینده علم آموزان مدرسه تابستانی در حرم مطهر رضوی به بیان نظرات خود در سه بخش پرداخت و گفت: ظرفیت های مغفول حوزه علمیه خراسان در این دوره مدرسه تابستانی مورد توجه قرار گرفت. یکی از ظرفیت‌هایی که وجود دارد امکان تعامل و همکاری متعهدانه و دلسوزانه نهادهاست که در این دوره سه نهاد آستان قدس رضوی، حوزه علمیه خراسان و دانشگاه علوم اسلامی رضوی دلسوزانه همکاری کردند و کار بزرگی اتفاق افتاد که امیدوارم بیش از این شاهد این تعاملات باشیم.
وی تابستان راسرمایه و ظرفیت ارزشمندی عنوان کرد که معمولا هدر می‌رود و ظرفیت دیگر را مدارس علمیه حرم مطهر رضوی دانست و گفت: موقعیت مکانی این مدارس معنویتی دارد که طلاب را به سوی خود جذب می‌کند و انشاءالله که بیش از پیش مدارس علمیه حرم مطهر رضوی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.
وی با اشاره به نقاط قوت اجرای این طرح گفت: یکی از این نقاط قوت این برنامه، ارتباط برقرار شده حوزه علمیه خراسان با دیگر حوزه‌ها است که یک هم افزایی صورت گرفت و طلاب مشهد از حضور اساتید برجسته حوزه های علمیه کشور بهره‌مند شدند و اساتید کشور نیز از ظرفیت حوزه علمیه خراسان مطلع شدند و این دوره حلقه وصلی شد بین افراد مختلف ازجمله در حوزه علمیه خراسان و این آشنایی دو طرفه باعث پیشرفت خواهد بود.
 

جای خالی حوزه نجف در مدرسه تابستانی
وی افزود: البته انتظار داریم در دوره‌های بعدی ارتباط با حوزه علمیه نجف و ارتباط با دانشگاه‌ها نیز در موضوعات تخصصی صورت بگیرد.
مروارید دومین نقطه قوت این طرح را بهره‌مندی از اساتید برجسته در حوزه‌های مختلف عنوان کرد که باعث جذب طلاب می‌شود و به اهمیت درس اخلاق در این دوره اشاره کرد و گفت: تنوع در دروس القایی و برگزاری نشست‌های تک موضوعی از نکات مهم این دوره بود.
وی با اشاره به برخی از موضوعات این دوره گفت: برخی از موضوعات تکراری بوده و برخی متناسب با سطح نخبگانی نبوده اما در مجموع نگاه بر این بوده است تا مطالب کاربردی و به روز ارائه شود و اطلاع رسانی با سرعت انجام می‌شد که جای تقدیر دارد.
نماینده علم آموزان مدرسه تابستانی در حرم مطهر رضوی به بیان برخی از نقاط ضعف این دوره پرداخت و گفت : طرح درس قبلی در بسیاری از درس‌ها وجود نداشت و شرکت کنندگان در جریان ساختار درس و اطلاعات محوری نبودند و دومین نکته ارائه حجم مطالب زیاد در زمان محدود بود که بهتر است مسائل اختصاصی‌تر شود یا زمان بیشتری به آن تعلق گیرد و نکته دیگر این است که گزینش مناسبی انجام نشده بود و برخی از افراد دعوت شده تناسبی با دیگران نداشتند و بهتر است کسانی که دغدغه علمی ندارند در طرح وارد نشوند و همچنین وقت کافی برای ارتباط طلاب با اساتید نبود و این در حالی است که ارتباط مستقیم با اساتید یکی از اهداف این طرح به شمار می‌رفت.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی