پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی خبر داد:
۱۴۰۲-۰۵-۲۶

تدارک برنامه‌های فرهنگی با شعار «آرام جان ها» در قرارگاه فرهنگی زائران دهه آخر صفر

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: امسال در ایام دهه پایانی ماه صفر با شعار «آرام جان ها» به سراغ امام رضا(ع) می‌آییم و زائران و مجاوران حضرت را با این ویژگی یاد می‌کنند که ترجمان انیس النفوس است.

به گزارش آستان‌نیوز، عبدالحمید طالبی در جلسه قرارگاه فرهنگی زائران دهه آخر صفر که روز گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، نصرپور، مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی، شوشتری مدیر آموزش و پرورش خراسان رضوی، دکتر باغگلی، معاون فرهنگی شهرداری مشهد و... در محل تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: دهه آخر صفر همواره از پرتراکم‌ترین ایامی است که شاهد حضور زائران علی بن موسی الرضا(ع) در شهر مشهد مقدس هستیم.
 

ضرورت توجه به امور خانواده در اجرای برنامه‌های فرهنگی
وی ابراز کرد: در 20 سال اخیر که دهه آخر صفر در ایام تعطیلات تابستان نبود، ما همواره شاهد حضور تشکل‌ها بودیم اما از امسال تا چند سال آینده که این ایام با فصل تابستان مقارن شده است حضور زائران پر رنگ‌تر خواهد شد از همین رو توجه به امور خانواده‌ها در کنار تشکل‌ها و هیئات مذهبی بسیار ضرورت پیدا می‌کند.
طالبی خاطر نشان کرد: از همین رو در مجموعه مدیریت استانی با محوریت آستان قدس رضوی قرارگاه فرهنگی زائران در کنار قرارگاه خدمت‌رسانی به زائران شکل گرفته است و برای همه گروه‌های زائران اعم از زائران پیاده، عموم مجاوران، هیئات مذهبی و مجموعه موکب‌داران، خادمیاران آستان قدس رضوی، زائران بین‌المللی و اهل سنت برنامه‌های فرهنگی متنوعی تدارک دیده شده است.
وی ادامه داد: این برنامه‌ها با محوریت قرارگاه فرهنگی زائران پیاده، در مبادی ورودی و مسیرهای متنهی به ورودیهای حرم مطهر رضوی در حال برنامه‌ریزی است و تقسیم بندیهایی صورت گرفته تا مجموعه نهادهای فرهنگی استان خراسان رضوی بتوانند در عرصه ترویج مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و بر اساس سند محتوایی ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی برنامه‌های خود را ارائه دهند.
طالبی خاطر نشان کرد: مجموعه مبانی محتوایی تهیه شده که در اختیار نهادها قرار گرفته تا بر آن اساس اقدامات خود را تنظیم کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی