پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور: 
۱۴۰۲-۰۵-۲۶

خانواده سالم نقش بی بدیلی در ایجاد جامعه سالم دارد

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: خانواده جایگاه والایی در دین اسلام دارد و هسته یک جامعه را تشکیل می‌دهد زیرا خانواده سالم نقش مهمی در ایجاد یک جامعه سالم دارد.

به گزارش آستان نیوز، دکتر انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در دوره آموزشی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش آموز که صبح امروز در محل تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: امیدواریم این گونه دوره‌ها در سطح ملی و بین‌المللی برگزار شود و بتوانیم مسائلی که خانواده‌ها با آن درگیر هستند را با شیوه‌های مناسب و آرامش بخش حل کنیم.
وی ابراز کرد: ما در جنگ شناختی و هویتی قرار گرفته‌ایم و می‌توانیم با استفاده از مکتب ناب اسلام در این جنگ پیروز شویم. در واقع هدف ما این نیست مردم را به بهشت ببریم بلکه وظیفه ما هموار کردن راه‌ها و جاده‌ها شناسایی مکر و حیله دشمنان است.
خزعلی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم این هشدار را به ما داده است که دشمن با زبان زیبا و شعار فریبنده نقشه های شومی برای ما کشیده است و وظیفه ما مسلمانان مسلح شدن در برابر این نقشه هاست از همین رو هر چه قدرت و  توانایی و تسلط داریم باید به کار گیریم و مقابل این ایدئولوژی فاسد بایستیم.
وی ادامه داد: در جامعه ما سنت های مطلوبی در حوزه فرهنگ وجود دارد که باید حفظ شود و نقص هایی نیز داریم که باید برطرف شود. متاسفانه نفوذهایی در فرهنگ ما در حال انجام است که نباید اجازه دهیم روح جامعه دچار مشکل و آلودگی شود.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه والدین هسته اول جامعه هستند که اگر سالم باشند جامعه به مسیر سالم خواهد رسید، گفت: متاسفانه این روزها افکار به دست فضای مجازی افتاده است و ما وظیفه داریم این فضا را سالم‌سازی کنیم.
وی یکی از راه‌های سالم‌سازی این فضا را آموزش به والدین دانست و گفت: این آموزش‌‌ها در قالب مهارت‌آموزی در شناخت فرزندان، سواد رسانه و زیست عفیفانه باید نخست به صورت آزمایشی و در مراحل بعد به صورت داوطلبانه و نیمه اجباری به والدین ارائه شود.
 

حمایت و حفاظت خانواده عامل موفقیت فرزندان
خزعلی در ادامه حمایت و حفاظت خانواده از فرزندان را از عوامل مهم موفقیت فرزندان در عرصه‌های مختلف دانست و افزود: باید از تمام توان و امکاناتمان برای آموزش والدین استفاده کنیم و به داشته‌های اندکمان اکتفا نکنیم.
وی با اشاره به وظایف نهادها و متولیان فرهنگی در حوزه فرهنگ خانواده گفت:  امسال همزمان با روز خانواده، رویداد بزرگ "خانواده و فرهنگ عامه " توسط معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده رونمایی شد، که مدیریت و تربیت خانواده، موفقیت و مهارت خانواده، بازی و اوقات فراغت خانواده، محیط زیست و نقش خانواده، سفره و تغذیه، رسانه، مد و لباس از بخش های این رویداد ملی است.
خزعلی خاطر نشان کرد: امیدواریم برگزاری این گونه برنامه ها گسترش و تکثیر یابد و در بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی و... در جامعه موثر واقع شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی