پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با آخرین روز از ماه محرم
۱۴۰۲-۰۵-۲۷

حرم مطهر رضوی میزبان دختران حسینی شد 

همزمان با آخرین روز از ماه محرم الحرام ویژه برنامه دختران حسینی با عنوان«تو هم سکینه‌ای» در حرم مطهر رضوی برگزار شد.  

به گزارش آستان نیوز، این مراسم با هدف بزرگداشت حضرت سکینه(س)؛ دختر بزرگوار  امام حسین(ع) که الگوی دختران جوان و نوجوان هستند، با حضور جمع کثیری از دختران حسینی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد. 
 دکتر مریم اردبیلی؛ دکترای آینده پژوهی  در این مراسم با اشاره به اهمیت نقش آفرینی بانوان در جامعه اسلامی بیان کرد: زنان جامعه اسلامی باید پیشران تحولات اجتماعی باشند و هر کدام در کنار وظایف مادری و خانه‌داری در حل مسائل اجتماعی فعال و نقش آفرین باشند. 
 

زنان، نقطه جهش آینده ایران

وی تصریح کرد: زنان جامعه اسلامی منفعل و خموده نیستند بلکه نقطه جهش آینده کشور هستند و هر کدام باید با خلق مدل زندگی در زمینه های مختلفی از جمله مادری، همسری، تحصیلی و .... یک قله را خلق کنند. در فرهنگ زن مسلمان، خانه‌داری با خانه نشینی فرق می‌کند. یک بانوی مسلمان با بصیرت و آگاهی به ایجاد تحول در محیط خانواده می‌پردازد و همچنین این فضا را به جامعه نیز منتقل می‌کند. 
اردبیلی افزود: زن مسلمان باور دارد که دنیایی عظیم در درون او خفته است و همزمان با ایفای نقش مادری و همسری، در جهت شکوفایی استعدادهای خود  هم تلاش می‌کند. 
وی ابراز کرد: وقتی حضرت رسول(ص) صاحب دختر شدند دشمنان گفتند که ایشان بی‌آینده هستند ولی نزول سوره کوثر نشان از آن دارد که دختران نه تنها بی‌آینده نیستند بلکه خود آینده جهان هستند. 
اردبیلی بیان کرد: سوره کوثر در واقع خیر کثیر عالم را به وجود دختران گره زده است و نشان می‌دهد آینده جامعه در دست دختران است و هرچقدر دختران خصوصا در سنین کودکی و نوجوانی در جهت کسب آگاهی و بصیرت تلاش کنند و درک درستی از جایگاه خود داشته باشند، آینده بهتری در انتظار جهان است. 
گفتنی است؛ برپایی کارگاه‌های فرهنگی-هنری از جمله کارگاه‌های آموزش هم‌خوانی قرآن، آموزش دکلمه‌ خوانی،  آموزش مکتب‌خوانی، خوشنویسی قرآنی، تذهیب، نمددوزی و ... از دیگر برنامه‌های ویژه برنامه «تو هم سکینه‌ای» در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی