پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در پنجمين دوره دانش افزايي اساتيد دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) مطرح شد،
۱۴۰۲-۰۵-۲۷

حل مشكلات كنوني نيازمند روش هاي خلاقانه، مبدعانه و نوآورانه است

داور برنامه تلويزيوني عصر جديد، با بيان اينكه با روش‌هاي معمول و متعارف نمي توان مشكلات امروز جامعه را حل كرد، گفت: حل مشكلات كنوني نيازمند روش هاي خلاقانه، مبدعانه و نوآورانه است.

به گزارش آستان نیوز، دكتر مجيد اسماعيلي استاد دانشگاه و تهيه كننده و كارگردان در پنجمين دوره دانش‌افزايي اساتيد مدعو و هيات علمي دانشگاه بين‌المللي امام رضا (ع) كه به مدت پنج روز به تفكيك گروه‌هاي آموزشي در سالن شهيد سليماني دانشگاه بين‌المللي امام رضا (ع) برگزار شد، با طرح اين سوال كه آيا نظام ارزشي ما مورد قبول قشر جوان است يا خير؟ گفت: اكنون ما در يك جريان رسانه‌اي عميق، همه جانبه و قدرتمند قرار داريم و تمركز اصلي اين جريان بر روي نخبگان است.
 وي اصلاح ناپذيري سيستم را كليد واژه اصلي اين عمليات رسانه‌اي دشمن عنوان كرد و گفت: در عصر حاضر ساده‌انگاري، سهل‌انگاري و بي‌تخصصي مورد پذيرش نيست، از همین رو با روش‌هاي معمول و متعارف نمي‌توان مشكلات امروز جامعه را حل كرد، بلكه حل مشكلات كنوني نيازمند روش‌هاي خلاقانه، مبدعانه و نوآورانه است. 
به گفته اين استاد دانشگاه، براي آنكه پيام‌پذيري موثري اتفاق بيفتند نيازمند ارتباط سازي، اعتمادسازي و انتقال پيام به مخاطب هستيم.
اين فعال رسانه‌اي همچنین تشريح كرد: براي داشتن ارتباط موثر بايد مخاطب را به خوبي شناخت، علايق و تنفرات او را فهميد و نقاط تحريك‌پذيري‌اش را شناسایی کرد، اكنون ديگر با مخاطب انبوه مواجه نيستم كه بتوانيم پيام واحدي را به گروهي انبوه منتقل كنيم به همین منظور بايد براي تك تك افراد پيام منحصر بفردي را طراحي كرد. 
دكتر اسماعيلي با انتقاد از اينكه دانشگاه‌ها و نخبگان از تأثيرگذاري در اتفاقات واقعي كشور خود را كنار كشيده‌اند، خاطر نشان كرد: متوقف كردن كارها براي انجام كار ديگر، عمليات موفق رسانه‌اي دشمن است و از همین رو اگر اصلاح را از جايي غير از خودمان شروع كرديم آن كار اصلاح‌پذير نخواهد بود. 
داور برنامه تلويزيوني عصر جديد، يكي از مشكلات فعلي جامعه را عدم اعتماد بخشي از مردم به حاكميت عنوان كرد و گفت: اولين مرحله براي كسب اعتماد از دست رفته يا بوجود آوردن اعتماد، صداقت با مخاطب است.
 وي از خودگشودگي، پرداخت هزينه، استمرار، توانمندي و كارآمدي و وفاداري را از ديگر مولفه‌هاي ايجاد يا اعاده اعتماد برشمرد و گفت: زماني كه ارتباط موثر و كامل با مخاطب ايجاد شد و اعتمادسازي شكل گرفت، انتقال پيام صورت مي‌گيرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اتحاد ملی و جهاد تبیین رمز مقابله با تفرقه افکنی‌های دشمن است
تولیت آستان قدس رضوی اتحاد ملی و جهاد تبیین را رمز مقابله با تفرقه افکنی های دشمن دانست.

تلویزیون اینترنتی