پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

استادیار دانشگاه حکیم سبزواری: 
۱۴۰۲-۰۵-۲۷

جذب اساتید انقلابی مهمترین فعالیت فرهنگی برای دانشگاه‌ها است 

استادیار جامع‌شناسی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: جذب اساتید انقلابی، متعهد و توانمند در حوزه‌ علمی از مهمترین فعالیت‌ها برای دانشگاه‌ها است. 

به گزارش آستان نیوز، دکتر امین کوشکی در پنجمين دوره دانش‌افزايي با موضوع «پيش بيني كنش‌هاي مجازي در رسانه‌هاي بيگانه و روش‌هاي مقابله و كنترل شرايط» که در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: استادی که انقلابی و توانمند باشد می تواند با گفت وگو دانشجو را به لحاظ فرهنگی اقناع کند و در اندیشه و فکر او تاثیر بگذارد. 
وی تصریح کرد: اقناع یک فعالیت فرهنگی و یک فرایند زمان‌بر است که به یکباره اتفاق نمی‌افتد. در یک منبع اغنا کننده از یک پیام استفاده می‌کند تا با خَلق، تغییر و تقویت نگرش‌های دیگران به یک هدف مشخص دست پیدا کند. بنابراین خلق، تغییر و تقویت سه راهکار اصلی اقناع است. 
این فعال فرهنگی ابراز کرد: فرد اقناع کننده گاهی چیزی که وجود نداشته را ایجاد می کند، گاهی آن را تغییر می‌دهد و گاهی هم آن را تقویت می‌کند. جنس کارهای فرهنگی به گونه‌ای است که در بلند مدت نتیجه می‌دهد و از آنجا که اقناع نیز یک کار فرهنگی است در یک بازه زمانی طوالانی نتیجه خواهد داد. 
وی با اشاره به فضای نابسامان مجازی و همچنین جوی که در جامعه به وجود آمده است، بیان کرد: امروز دانشجوی انقلابی و متدین ما نیاز به حمایت دارد چرا که فضای دانشگاه‌ها و جامعه فضای مناسبی برای یک دانشجوی انقلابی و متعهد نیست. 
کوشکی اظهار کرد: به عنوان مثال یک دانشجوی دختر چادری نمی‌تواند به راحتی در این فضا حضور داشته باشد به همین دلیل باید او را تقویت کنیم تا بتواند از حجاب و همچنین دیدگاه‌های دینی و انقلابی خود دفاع کند. چرا که اگر تقویت نشود ممکن است این دیدگاه‌ها در او کمرنگ شود. 
وی با بیان اینکه اقدامات تقویت کننده هزینه زیادی ندارد، عنوان کرد: ما اگر نمی‌توانیم در حوزه خلق حضور پیدا کنیم باید دیدگاه‌های و کارهای ارزشی و درست را تقویت کنیم تا این دیدگاه‌ها از بین نرود. 
این استاد دانشگاه بیان کرد: فرایند اغنا شش مرحله دارد مرحله اول قرار گرفتن در معرض پیام است.  ممکن است کسی در معرض پیام قرار بگیرد ولی اصلا به آن توجه نداشته باشد ولی تحقیقات نشان داده است که حتی در معرض قرار گرفتن هم اثر اغنایی برای ذهن دارد. 
وی اظهار کرد: درک پیام، پذیرش، نتیجه‌گیری، یادگیری و تبدیل نگرش به رفتار از دیگر مراحل اقناع است. در اقناع باید توجه داشته باشیم که قصد و نیت ما باید مخفی بماند چرا که مردم دوست ندارند کسی به طور مستقیم به ارزش‌ها و اعتقادات آنها حمله کنند. بنابراین این کار باید به صورت کاملا نامحسوس انجام شود تا نتیجه بهتری بگیریم.  
گفتنی است؛ پنجمين دوره دانش افزايي با حضور بيش از 600 تن از اساتيد مدعو و هيأت علمي دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) با حضوردكتر امين كوشكي، استاديار جامعه‌شناسي دانشگاه حكيم سبزواري به مدت پنج روز در نوبت عصر با موضوع پيش بيني كنش هاي مجازي در رسانه هاي بيگانه و روش هاي مقابله و كنترل شرايط در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) برگزار شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اتحاد ملی و جهاد تبیین رمز مقابله با تفرقه افکنی‌های دشمن است
تولیت آستان قدس رضوی اتحاد ملی و جهاد تبیین را رمز مقابله با تفرقه افکنی های دشمن دانست.

تلویزیون اینترنتی