پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

خطیب حرم مطهر رضوی: 
۱۴۰۲-۰۵-۲۷

مجالس عزاداری بهترین راه برای زنده نگه داشتن قیام عاشورا است

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: برپایی مجالس عزاداری بهترین راه و روش برای زنده نگه داشتن قیام عاشورا است. 

به گزارش آستان نیوز، آیت الله صفایی بوشهری؛ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در سلسله جلسات سخنرانی و بیان معارف دینی حرم مطهر رضوی که شب گذشته در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: قیام سیدالشهدا(ع) اسلام ناب محمدی را به همه معرفی کرد. 
 

اگر حسین نبود، اسلام هم نبود

وی افزود: برای همین است که پیامبر گرامی اسلام(ص) فرموده آمد: «حسین از من و من از حسین هستم». اگر قیام سیدالشهدا (ع) نبود امروز نامی از اسلام در جهان باقی نمانده بود. 
امام جمعه بوشهر ابراز کرد: در احادیث نبوی از امام حسین(ع) به عنوان چراغ هدایت و کشتی نجات یاد شده است چرا که عاشورای حسینی طلوع خورشید اسلام ناب محمدی بود. 
وی خاطرنشان کرد: قیام حضرت سیدالشهدا(ع) مانند خورشید است و این خورشید باید همواره بدرخشد و نورافشانی کند تا امت اسلامی در پرتو این نور هدایت شوند. 
آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: قیام سیدالشهدا(ع) دانشگاهی است که در آن آموزه های که باید نسل به نسل ماندگار بماند وجود دارد و یکی از راه های زنده نگه داشتن این قیام برپا کردن مجالس عزاداری است و هر مجلس عزاداری در واقع شعاعی از خورشید فروزان سیدالشهدا(ع) است.
 

عرضه معارف حسینی در مجالس عزاداری

وی ادامه داد: برپایی مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) محلی برای بیان معارف و آموزه های مکتب حسینی که همان آموزه های اسلام ناب محمدی است، می باشد و باید تلاش کنیم که این مجالس را زنده نگه داریم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی