پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۵-۳۰

ویژه برنامه روز میلاد امام محمدباقر(ع) در حرم رضوی برگزار شد

ویژه برنامه روز میلاد با سر سعادت امام محمدباقر(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، همزمان با سومین روز از ماه صفر که به روایتی مصادف با سالروز میلاد امام محمدباقر(ع) است، ویژه برنامه ای از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان مقدس رضوی در رواق بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد. 
این مراسم با دکلمه خوانی مداح نوجوان؛ سید امیرعلی میرهادی آغاز شد و با قرائت زیارت عاشورا با نوای علیرضا کارگر ادامه پیدا کرد. 
در ادامه این مراسم زائران حریم قدسی رضوی پای منبر کارشناس دینی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی تهرانی نشستند و جرعه نوش معارف اهل بیت(ع) شدند. 
این کارشناس مذهبی با اشاره به حدیثی از امام محمدباقر(ع)؛«ما شیعَتُنا الّا مَن اتّقى اللّه و اطاعه» بیان کرد: ایشان در این حدیث نورانی شرط شیعه بودن را رعایت تقوا و اطاعت از دستورات الهی معرفی کرده اند. 
 

شیعه یعنی مسلمانان راستین اسلام

وی تصریح کرد: شیعه یک کلمه قرآنی است که به مسلمانان راستین که بعد از رحلت پیامبر(ص) بر ولایت امیرالمومنین(ع) و اولاد معصومین معتقد هستند، اطلاق می شود. 
سخنران حرم رضوی افزود: شیعیان امام محمدباقر(ع) و دیگر معصومین(ع) کسانی هستند که نه تنها محبت اهل بیت(ع) را در دل دارند، بلکه پیرو راستین آن بزرگواران نیز هستند. 
وی ابراز کرد: تشرف به زیارت معصومین(ع) گریه و عزاداری همه خوب است ولی هدف نیست اینها همه مقدمه است برای رسیدن به فرهنگ اهل بیت(ع) 
حجت الاسلام رضایی تهرانی عنوان کرد: عزادار سیدالشهدا(ع) بعد از گریه و عزاداری برای آن حضرت باید به مقام پیرو بودن برسد و در تمام شئون زندگی از آن بزرگواران پیروی کند.
گفتنی است؛ مدیحه سرایی مداح و ذاکر آل الله؛ رسول میثمی از دیگر برنامه های ویژه برنامه روز میلاد امام محمدباقر(ع) در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی