پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۵-۳۰

برگزاری یازدهمین جلسه دوره آموزشی جهاد تبیین در قم

دوره آموزشی جهاد تبیین، ویژه خواهران خادمیار رضوی در استان قم برگزار گردید.

به گزارش آستان نیوز از قم مسئول آموزش معاونت خدمت رضوی استان ضمن برشمردن آثار و نتایج مثبت دوره آموزشی جهاد تبین گفت: همه ما خصوصا خادمیاران رضوی وظیفه داریم راه‌های مقابله با توطئه‌های پیچیده دشمن را بشناسیم، چرا که ایجاد شک و شبهه و تحریف، غبار غلیظی بر چهره حقایق و واقعیت‌های عینی جامعه می‌نشاند و می‌تواند میلیون‌ها انسان حقیقت‌جو از جمله خواص جامعه را از رسیدن به حقیقت محروم سازد. عاملی که حادثه غم انگیز کربلا را رقم زد و امت اسلامی را برای همیشه تاریخ عزادار حسین بن علی علیه السلام کرد. 

عاطفه سادات بدری گفت: به همت واحد آموزش معاونت خادمیاری رضوی قم، یازدهمین جلسه دوره آموزشی جهاد تبیین ویژه خواهران با موضوع وظیفه اصلی جهادگران عرصه تبیین، هدایت و مراقبت از مسیر حرکت جامعه در برابر انحراف از اصول با تدریس حجه الاسلام مددی از اساتید و پژوهشگران دفتر نشر مقام معظم رهبری برگزار گردید.

بدری نقش‌آفرینی خادمیاران و یاوران رضوی و دانش‌پژوهان در دوره‌های آموزشی جهاد تبیین را در واقع نوعی آمادگی علمی برای «جهاد فی سبیل الله» دانست و گفت: جهاد در راه خدا ویژگی‌هایی دارد که از جمله آن‌ها رو در رویی با دشمن، تحمل رنج و سختی، اخلاص و از جان و مال گذشتن، و آگاهی و شناخت دقیق از حقایق و واقعیت‌هاست که خادمیار در تراز انسان وارسته با تمسک به آموزه‌های اخلاقی واعتقادی میتواند در جهاد تبیین اثری بی‌بدیل از خود به جا بگذارد.

وی علاوه بر ادامه این دوره‌‌‌ها، در خصوص اجرای دوره‌های ویژه برادران نیز تاکید کرد و گفت: واحد آموزش معاونت خادمیاری در نظر دارد دوره‌های آموزشی ویژه برادران گرامی را با موضوعات مختلف طبق نیازسنجی با هدف ارتقاء سطح علمی و مهارتی و در راستای نیل به خادم تراز برگزار نماید.

از جمله دوره‌های آموزشی مورد تاکید وی می‌توان به جهاد تبیین با رویکرد تحلیل بیانات مقام معظم رهبری و با هدف هم افقی با ولی جامعه و در نهایت تربیت خادمین شایسته طبق اصول تعریف شده، اشاره کرد که بر همین اساس یازدهمین جلسه آن در هفته جاری برگزار شد. 

ایشان در راستای دور‌های آموزشی آستان قدس رضوی و تقویت بنیه علمی خادمیاران افزود: بازآموزی دوره‌هایی مانند چهل شایستگی خادم تراز، حرم‌شناسی، امام‌شناسی، آداب زیارت را برای خادمیاران در دستور کار قرار دادیم تا در صورت فراهم شدن شرایط اجرا کنیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی