پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

حجت الاسلام راشد یزدی
۱۴۰۲-۰۵-۲۹

وفای به عهد از شاخصه های انسان مومن است

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: وفای به عهد و صدق حدیث از شاخصه های انسان مومن و با تقوا است. 

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین کاظم راشد یزدی در ویژه برنامه شام میلاد امام محمدباقر(ع) که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: مومن واقعی همیشه راست گفتار است و زمانی که امانتی به او سپرده می شود در حفظ آن می کوشد و خیانت در امانت نمی کند. 
 

امانت داری، معیار سنجش ایمان

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) بیان کرد: از منظر این امام همام برای تشخیص ایمان فرد نباید به طول سجود و رکوع او توجه کرد بلکه باید ببینیم که تا چه اندازه امانت دار و راستگو است. 
این کارشناس دینی افزود: پیامبر اکرم(ص) نیز در حدیثی نورانی شش صفت برای فرد مومن معرفی کرده اند که وفای به عهد و صدق حدیث نیز در آن آمده است. بنابراین این دو شاخصه از اهمیت بسیاری برخوردار است و انسان مومن باید خود را ملتزم به رعایت این صفات کند. 
وی خاطرنشان کرد: اخلاق نیکو، عفت و پاکدامنی، داشتن چشم پاک و پرهیز از نگاه به نامحرم و دوری از حرام خواری از دیگر صفات مومن از منظر نبی مکرم اسلام(ص) است. 
حجت الاسلام راشد یزدی بیان کرد: هر کس این صفات را داشته باشد قطعا در دنیا و آخرت سعادت مند است و پیامبر اکرم(ص) متعهد شده اند که این فرد وارد بهشت شود. 
وی با اشاره به حدیث ثقلین، اهل بیت(ع) را امانت پیامبر اکرم(ص) معرفی و اظهار کرد: کسانی که در کربلا مقابل سیدالشهدا(ع) صف کشیدند و ایشان را به شهادت رسانده و خاندان آن حضرت را به اسارت بردند، در واقع امانت رسول خدا(ص) را گرامی نداشتند به همین خاطر سعادتمند نشدند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی