پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۶-۰۲

ویژه برنامه روز شهادت امام حسن مجتبی(ع) در حرم رضوی برگزار شد

ویژه برنامه روز شهادت کریم اهل بیت؛ حضرت امام حسن مجتبی(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، همزمان با هفتمین روز از ماه صفر المظفر که به روایتی مصادف با سالروز شهادت کریم اهل بیت؛ حضرت امام حسن مجتبی(ع) است، ویژه برنامه عزاداری و سوگواری به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در رواق امام خمینی(ره) بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) برگزار شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین علی شرفی در این ویژه برنامه با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق(ع) به بیان برخی از ویژگی‌های امام مجتبی(ع) پرداخت و گفت: آن حضرت زاهدترین مردم زمان خود بود و هر وقت به یاد مرگ، عالم برزخ، قیامت و رد شدن از صراط می‌افتاد گریه می‌کرد. 

وی ابراز کرد: نه تنها سبک زندگی امام حسن مجتبی(ع) بلکه سبک زندگی همه معصومین(ع) اینگونه بوده است یعنی آن بزرگواران همواره به یاد عالم آخرت و چگونگی ملاقات به خدا پس از مرگ بودند. کسی که به یاد مرگ باشد و بداند در برابر همه اعمال خود باید در درگاه خداوند پاسخ بدهد، هرگز به دیگران ظلم نمی‌کند. 

این کارشناس دینی افزود: بسیاری از مشکلات اخلاقی و نابهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی و بی‌عفتی یک عامل دارد که آن هم فراموش کردن معاد و عالم آخرت است. امام حسن مجتبی(ع) همواره به یاد عالم آخرت بودند.

وی ادامه داد: اهمیت دادن به عالم آخرت و گریه کردن از خوف سختی‌های آن عالم آن هم از سوی امام حسن مجتبی(ع) نشان می‌دهد که سختی‌های بسیاری پس از مرگ و ورود به عالم برزخ در انتظار ماست. در روایات اسلامی آمده که انجام برخی از کارها دشواری‌های آخرت را برای ما آسان می‌کند. 

حجت‌الاسلام اشرفی اضافه کرد: اهمیت دادن به نماز، گره گشایی از کار مردم و شاد کردن دل مومنین، بسیار صلوات فرستادن بر محمد و آل محمد(ص) و داشتن اخلاق نیکو به ویژه در محیط خانواده از جمله کارهایی است که سختی‌های عالم آخرت را برای آسان می‌کند. 

گفتنی است؛ قرائت زیارت عاشورا و مرثیه سرایی با نوای ذاکر و مدیحه‌سرای آل الله؛ علی علیمردانی، دکلمه‌خوانی مداح نوجوان ابوالفضل سیبویه و قرائت زیارت امین الله توسط علی فخار از دیگر برنامه‌های روز شهادت امام حسن مجتبی(ع) در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی