پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۵-۳۱

مراسم حسینیه حرم با حضور عزاداران بوشهری در آستان قدس رضوی برگزار می‌شود / اعزام ۳۰۰ نفر به مشهد مقدس

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر در نشست هماهنگی اجتماع بزرگ هیئت‌های مذهبی دهه آخر صفر در مشهد مقدس که با حضور دستگاه‌های فرهنگی مرتبط برگزار شد از اجرای مراسم حسینیه حرم، با حضور عزاداران بوشهری در دهه آخر صفر در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام خبر داد.

به گزارش آستان نیوز از بوشهر، مهران خورده‌بین مقدم، ضمن تشریح اجرای برنامه حسنیه حرم در دهه اول ماه محرم، افزود: با توجه به اجرای خوب مراسم عزاداران در دهه اول، پیشنهاد اجرای این مراسم در دهه آخر صفر و همزمان با ایام شهادت امام رضا علیه‌السلام برای استان داده شده‌ است.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر در جلسه هماهنگی آیین حسینیه حرم، بیان داشت: شیوه‌نامه‌های مربوطه در خصوص این مراسم، تاکید بر برگزاری عزاداری به شیوه سنتی است، تا زائران امام رئوف با آیین‌های اقوام آشنا شوند.

وی با اشاره به اجرای آیین‌های، دمام‌زنی پا منبری، سینه‌زنی سنتی و ایا مظلوم در آستان مقدس رضوی، اظهار داشت: برای اجرای این مراسم در نظر داریم حدود ۳۰۰ عزادار بوشهری به مشهد مقدس اعزام کنیم.

گفتنی است در پایان اعضای حاضر در این نشست به بحث و تبادل نظر پرداختند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی