پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۶-۰۳

حضور پرشور مشهدی ها در رویداد ملی «کلّنا مع القرآن»

نخستین رویداد ملی «کلّنا مع القرآن» با هدف محکومیت اهانت‌های چندباره به ساحت مقدس قرآن کریم در مشهد برگزار شد.

به گزارش آستان‌نیوز، نخستین رویداد ملی «کلّنا مع القرآن» در قالب پویش مردمی و همراهی هیئات مذهبی و موسسات قرآنی در پی محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن شب گذشته با حضور اساتید و قاریان بین المللی قرآن، حاج حمید شاکرنژاد، حافظان نوجوان دختر و پسر و خانواده قرآنی شهید محسن حاجی حسنی کارگر در کنار مجتمع پرومای مشهد برگزار شد.

 در این مراسم که با حضور پر شورمردم و هزاران  نفر از اساتید قرآنی، حافظان  و قاریان نوجوان و جوان دختر و پسر مواجه بود، حاضران با سر دادن شعارهای " لبیک یا قرآن" ،" شعار هر مسلمان جانم فدای قرآن" و «قرآن کلام نور است از دشمنی به دور است» عهدی دوباره با قرآن بستند و با ندای برخی دیگر از شعارهای ضداستکباری انزجار خود را نسبت به این حرکات مغرضانه‌ی دشمنان اسلام نشان دادند.

 در ادامه این مراسم معنوی، حاج حمید شاکرنژاد و هادی اسفیدانی قاری بین المللی قرآن آیاتی دلنشین از قرآن کریم را قرائت کرد و از خانواده شهید محسن حاجی حسنی کارگر نیز تقدیر و تشکر صورت گرفت.

حجت‌الاسلام مهدی مافی‌نژاد استاد دانشگاه و مدرس زندگی با اشاره به واقعه خونین عاشورا و تبیین این واقعه برای نوجوانان و جوانان گفت: یکی از وقایع شگفت‌انگیز پس از واقعه کربلا، قرآن خواندن سر مطهر امام حسین (ع) بود. بنا بر گزارش‌های تاریخی، زمانی که سر مطهر امام حسین (ع) را بر نیزه کرده و در کوفه می‌گرداندند، سر مطهر امام، آیاتی از قرآن را تلاوت می‌کرد. این امر وظیفه ما شیعیان را در برابر قرآن مشخص می کند اگر ما دوستدار امام حسين(ع) هستیم باید با قرآن این کتاب آسمانی مانوس باشیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی