پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۶-۰۱

رهایی ۱۵ زندانی محکوم به قصاص نفس در هرمزگان از ابتدای امسال

رئیس کل دادگستری هرمزگان از رهایی ۱۵ زندانی محکوم به قصاص نفس در این استان از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش آستان نیوز از هرمزگان مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان اظهار داشت: ۱۵ پرونده قصاص در این استان از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه با میانجیگری مسئولان قضایی و تلاش اعضای شورای حل اختلاف به صلح و سازش منجر شده است.

وی افزود: این مددجویان در نتیجه اجرای پویش‌های مردمی «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» و «به احترام امام رئوف(ع) می‌بخشم» پس از اخذ رضایت اولیای دم از مجازات رهایی یافته و به زندگی بازگشتند.

وی تصریح کرد: در ۲ مورد اخیر از این پرونده‌ها، در نتیجه اعزام اعضای هیأت صلح و سازش شورای حل اختلاف زندان بندرعباس به استان سمنان و شهرستان میناب و پس از برگزاری نشست‌های متعدد با اولیای دم، رضایت آن‌ها اخذ شد و محکومین این پرونده‌ها از مجازات قصاص نفس رهایی یافتند.

قهرمانی در ادامه بیان داشت: اشاعه فرهنگ صلح و سازش و اعمال عفو و گذشت یکی از اصول بنیادین در فرهنگ اسلامی است که دستگاه قضایی نیز به منظور گسترش آن در سطح جامعه تلاش می کند. 

وی همچنین از اعلام رضایت اولیای دم و تلاش و پیگیری مسئولین قضایی و اعضای شورای حل اختلاف استان برای برقراری صلح و سازش در این پرونده‌ها قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: در راستای تأکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم تحکیم مشارکت گروه‌های مختلف مردمی در اصلاح ذات‌البین و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی، کارگروه‌های استانی و شهرستانی پیگیری صلح و سازش در پرونده‌های قصاص از سال گذشته در دستگاه قضایی استان هرمزگان تشکیل شده و اعضای این گروه‌ها به صورت مستمر ضمن تفکیک، رصد و پایش این پرونده‌ها با استفاده از ظرفیت علما، روحانیون، متنفذان و معتمدین محلی و خیرین و نهادهای مردمی به منظور اصلاح ذات البین و ایجاد مصالحه تلاش می‌کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی