پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به مناسبت سالروز شهادت عمار یاسر معرفی می‌شود؛
۱۴۰۲-۰۶-۰۴

درس‌هایی آموزنده از پرچم‌دار با بصیرت تاریخ اسلام در «عمار یاسر؛ شهید 94 ساله»

کتاب «عمار یاسر؛ شهید 94 ساله» از انتشارات به‌نشر، به روایت زندگی و زمانه یار پر افتخار پیامبر(ص) عمار یاسر می‌پردازد که در رکاب حضرت علی(ع) در نبرد صفین به شهادت رسید.

به گزارش آستان‌نیوز، تاریخ صدر اسلام پر است از مصداق‌های روشن از مردان با بصیرت که در هیچ صحنه و لحظه‌ای از راه حق منحرف نشدند. با وجود سختی‌ها و شکنجه‌های فراوان مشرکان، بر اعتقاد درست خود و راه روشن اسلام پافشاری کردند. نمود بارز این مردان با بصیرت، عمار یاسر بود که وجود او در هر میدان به گفته پیامبرگرامی اسلام(ص)، شاخص حقیقت و ملاک جبهه حق بود. 

زندگی پرتحول و پرفراز و نشیب «عمار یاسر» جالب، آموزنده و از شگفتی‌های استثنایی تاریخ است، از این رو آثار بسیاری در وصف این صحابی بزرگ پیامبر اسلام(ص) و یار با بصیرت امیر المومنین(ع) نوشته شده که به مناسبت  روز شهادت او ، به‌نشر کتاب «عمار یاسر؛ شهید 94 ساله»  را معرفی می‌کند.

کتاب «عمار یاسر؛ شهید 94 ساله» ازبه‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)، روایتگر داستان دلیر مردی و فداکاری عمار یاسر، قهرمان بینش صحیح وکوشش و تلاش در صحنه‌های گوناگون است که از آغاز جوانی در سخت‌ترین اوضاع، همراه پدر، مادر و برادرش عبدالله، مسلمان شد؛ پدر و مادرش با شدیدترین شکنجه‌ها به شهادت رسیدند و خودش همواره با مشرکان و منافقان در ستیز بود که در نهایت در 94 سالگی  همانگونه که پیامبر به او وعده داده بود که «تو از بهشت هستی و ستم پیشگان تو را خواهند کشت» در رکاب حضرت علی(ع) در نبرد صفین به ضرب شمشیر سپاه معاویه به شهادت رسید.

«عمار یاسر؛ شهید 94 ساله»، چهارمین جلد از «سرگذشت اصحاب پیامبر(ع)» با قلم روان و شیرین مرحوم محمد محمدی اشتهاردی، داستان‌هایی از زندگی این صحابی بزرگ پیامبر(ص) را برای مخاطب نوجوان و جوان روایت می‌کند که می‌تواند در ارائه سبک زندگی اسلامی به مخاطبان موثر و مفید باشد.

برای دریافت بهتر و آسان‌تر فرازهای فرهنگ‌ساز و درس‌های آموزنده زندگی پرشور عمار، مطالب این کتاب در چهار فصل عمار یاسر در عصر پیامبر، عمار یاسر در عصر خلفا و مقاومت در راه تشیع، عماریاسر در عصر خلافت حضرت امیر(ع) و ماجرای شهادت آگاهانه و بیدار بخش او، عمار بزرگ‌مرد تقوا وعمل بیان می‌شود. این اثر برای نخستین بار در سال 1396 منتشر شده که تاکنون در سه نوبت با شمارگان سه هزار و ۵۰۰ نسخه تجدید چاپ شده است.

علاقه‌مندان به تاریخ اسلام و سرگذشت یاران پیامبر(ص) می‌توانند با مراجعه به سایت www.behnashr.com این کتاب را دریافت کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی