پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

قاری و موذن بارگاه منور رضوی و دارنده رتبه دوم مسابقات بین‌المللی قرآن در مالزی:
۱۴۰۲-۰۶-۰۵

رقابت‌های بین‌المللی قرآن سبب اتحاد و وحدت بیشتر امت اسلامی می‌شود

علیرضا بیژنی قاری و موذن بارگاه منور رضوی و دارنده رتبه دوم مسابقات بین‌المللی قرآن در مالزی با اشاره به هدف وحدت‌ آفرینی در مسابقات قرآنی در حوزه بین‌الملل گفت: برگزاری رقابت‌های بین‌المللی قرآن سبب اتحاد و وحدت هر چه بیشتر امت اسلامی می‌شود.

 به گزارش آستان‌نیوز، مراسم استقبال از قاری و موذن بارگاه منور رضوی و افتخارآفرین دیار امام مهربانی ها شنبه ۴ شهریور در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد برگزار شد در حاشیه این مراسم فرصتی پیش آمد با او به گفت‌و گو پرداختیم.
او در ابتدا کسب رتبه در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی را لطف حضرت حق و عنایت ائمه معصومین(ع) دانست و اظهار کرد: هدف از شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن،  وحدت و تالیف قلوب مومنین (ایجاد محبت بین افراد بر اثر آموزه‌های اسلام) در کشورهای اسلامی است. با توجه به شرایط کنونی کشور، قدرت‌های شیطانی علیه اتحاد امت اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند، از این رو شرکت در این مسابقات فرصتی مغتنم است تا سطح تلاوت قاریان جمهوری اسلامی به جهانیان اثبات و زمینه اتحاد و وحدت هر چه بیشتر بین کشورهای مسلمان فراهم شود که الحمد الله این اهداف حاصل شد.
 

استمداد از امام رضا(ع) و حضرت رقیه

وی با اشاره به وجود ابهاماتی در حوزه رتبه‌ها بیان کرد: به اعتراف بسیاری از کارشناسان و اساتید  و داوران غیر مالزیایی، آراء مردم در داخل کشور مالزی و فضای مجازی آن، تلاوت ارائه شده یکی از بهترین تلاوت‌های قاریان ایرانی در این مسابقات تاکنون بوده است.
بیژنی با اشاره به نقش حضور در حرم مطهر رضوی و آستان مقدس حضرت رضا(ع) در موفقیت‌های روز افزونش گفت: من روز قبل از اعزام به مالزی مطابق روزهای سه شنبه در حرم مطهر رضوی تلاوت اذانگاهی داشتم از حضرت خواستم تا بتوانم تلاوتی در خور و شایسته جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات داشته باشم. به لطف حضرت رضا(ع) حین اجرای تلاوت قرآن در مسابقات مالزی آرامش خاصی داشتم که تاکنون آن آرامش را حتی در تلاوت‌های قرآنی در مجالس عادی قرآنی تجربه نکرده بودم . روز اجرای تلاوت قرآن که همزمان با شهادت حضرت رقیه(س) بود به این حضرت نیز متوسل شدم که متوجه عنایات این حضرات معصومین(ع) شدم .

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی