پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۶-۰۴

مدیریت مواکب قرآنی ایران تا کربلای معلی توسط فعالین قم

مدیریت مواکب قرآنی از ایران تاکربلای معلی با قرآنیان اُستان قم است تا شبکه فعالیت‌های قرآنی را معرفی و توشه زائران اربعین کنند.

به گزارش آستان نیوز از قم حجت‌الاسلام والمسلمین تکیه‌ای، مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان در دومین همایش سالانه قرآن کریم با بیان اینکه هماورد جهانی اربعین حسینی بزرگ‌ترین کاروان زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است، اظهار کرد: در جلد دو کافی صفحه ۶۰۳ آمده است که امام صادق(ع) می‌فرماید: «مَنْ قَرَاَ الْقُرآنَ وَ هُوَ شابٌّ مُؤمِنٌ اِخْتَلَطَ الْقُرآنُ بِلَحْمِهِ وَ دَمِهِ وَ جَعَلَهُاللّه ُ عَزَّوَجَلَّ مَعَ الْسَّفَرَةِ الْكِرامِ الْبَرَرَةِ، وَ كانَ الْقُرآنُ حَجيزا عَنْهُ يَوْمَ الْقيامَةِ؛ هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى‌آميزد و خداوند عزّوجل او را با فرشتگان بزرگوار و نيک قرار مى‌دهد و قرآن نگهبان او در روز قيامت، خواهد بود.»؛ مصداق بارز این حدیث شریف کانون‌های قرآن خدمت رضوی سراسر کشور است که برنامه‌های قرآنی را برای مشتاقان قرآن از سن طفولیت تا نوجوانی و میانسالی را انجام می‌دهد.

تکیه‌ای افزود: شهر مقدس قم مراکز ملی و استانی قرآن متعددی را دارد و سرچشمه آموزش‌ها و فعالیت‌های قرآنی است و این ظرفیت امکان برنامه‌ریزی‌ها و هم‌افزایی بیشتر بین آستان مقدس امام رضا(ع) و حرم حضرت معصومه(س) را می‌تواند رقم بزند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان قم افزود: مهدالرضا(ع) در قم شکوفا شده و آستانه مقدس حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران نیز اعلام آمادگی کردند تا در یک شبکه هم‌افزا با انتقال تجارب کنار همدیگر باشند.

تکیه‌ای تصریح کرد: می‌توانیم طراحی کنیم که کانون‌های دیگر از کانون قرآن خدمت رضوی نیز بهره برده و بخش عمده مأموریت‌ها و اهداف کانون‌های خدمت‌یاری قرآن را همه مراکز قرآنی می‌توانند انجام دهند.

وی گفت: مدیریت مواکب قرآنی از ایران تا کربلای معلی با قرآنیان استان قم است که فعالیت‌های قرآنی استان را معرفی و توشه زائران اربعین را پربارتر کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی