پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۶-۰۴

اجرای دوره‌های تربیت مربی قرآن با حمایت آستان قدس در قم

مسئول کانون قرآنی خدمت رضوی استان قم از اجرای طرح‌های بزرگ قرآنی «مهدالرضا»(ع)، «شباب الرضا»(ع) و پویش «من قرآن را دوست دارم» و پیشتازی استان در فعالیت‌های قرآنی کشور خبر داد.

به گزارش آستان نیوز از قم، محمدعلی اسدتاش، مسئول کانون قرآنی خدمت رضوی استان در دومین همایش سالانه قرآن کریم اظهار کرد: در این کانون تاکنون سه دوره تربیت مربی قرآن با همکاری دانشگاه قم و مرکز قرآنی آستان مقدس امام رضا(ع) توسط استاد محسنی برگزار شده است.

اسدتاش گفت: طرح‌های بزرگ قرآنی «مهدالرضا»(ع)، «شباب‌الرضا»(ع) و پویش «من قرآن را دوست دارم» به خوبی در استان اجرا شد و در این زمینه استان قم در کشور پیشتاز است. 

وی با اشاره به اینکه ۱۴۰ هزار کودک در کشور تحت پوشش مهدالرضا(ع) هستند، ادامه داد: با برگزاری دوره‌های حضوری و مجازی ۱۰۰ مربی قرآنی تربیت شدند و ۱۰ شعبه در مناطق مختلف قم برپا شد و تا کنون ۳۵۰ کارنامه کودکان قرآن‌آموز توزیع شده و این طرح در قم در حال توسعه است.

اسدتاش گفت: مهدالرضا(ع) یک دوره آموزش قرآن کاربردی کاملاً مبتنی بر مبانی علمی و پژوهشی تجربه شده، برای آشنایی نونهالان با روخوانی قرآن کریم به روش قصه و بازی و در فضایی شاد و مفرح است که قرآن‌آموز به‌صورت غیرمستقیم در کلاسی که سراسر قصه و بازی است با مفاهیمی از قبیل زبان‌آموزی، مفاهیم ریاضی، مفاهیم علوم، مفاهیم اجتماعی، هنر و تربیت بدنی در قالب درس‌هایی که مربیان مهدالرضا(ع) با هنرمندی و تلاش به آن‌ها می‌آموزند، آشنا می‌شوند.

مسئول کانون قرآن خدمت رضوی استان قم تصریح کرد: طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) در قم با حرم فاطمی همکاری دارد و نوجوان قرآنی تربیت شده و  ۴۰ محفل سنتی قرآن کریم برای بانوان و آقایان در قم و روستاها انجام شده است و خادمیاران سفیران قرآنی هستند که می‌توانند هم‌افزایی‌های مختلف را رقم بزنند.

وی با اشاره به اینکه به همت کانون قرآن خدمت رضوی در ماه رمضان سه پویش و مسابقه قرآنی انجام شد، بیان کرد: بودجه کانون‌های قرآن رضوی بسیار اندک است و برای فعالیت‌های قرآنی نیازمند بودجه هستیم و از مرکز قرآن آستان قدس رضوی درخواست تأمین منبع مالی داریم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی