پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۶-۰۶

برگزاری وبینار «فرصت‌های کارآفرینی در حوزه سلامت» توسط شرکت صنایع پیشرفته رضوی

به همت شرکت صنایع پیشرفته رضوی، «فرصت‌های کارآفرینی در حوزه سلامت (از خلاقیت تا واقعیت)» در قالب وبینار معرفی شد.

به گزارش آستان‌نیوز، در این وبینار پزشک کارآفرین و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران به تبیین چالش‌ها و تجربه‌های کاربردی فرصت‌های کارآفرینی در حوزه سلامت پرداخت.
دکتر نصیر دهقان گفت: اصولا به شرکت نوپایی که در زمینه تکنولوژی و فناوری جریان درآمدی دارد، استارتاپ گفته می‌شود و در تعریفی دیگر نیز استارتاپ، کسب‌وکارهایی است که در محور فناوری هستند و پتانسیل رشد و فناوری دارند.
دهقان، ارزش‌آفرینی را یکی از ویژگی‌های شرکت‌های نوپا دانست و اظهار کرد: این ارزش باید به پول تبدیل شود. یک کسب‌وکار موفق علاوه‌بر پایداری، باید به اعضاء خود توجه داشته و وضعیت رقابتی مطلوبی داشته باشد.
او در پاسخ به این سوال که مزیت رقابتی چیست و چه کاربردی دارد؟ گفت: اگر استارتاپ کوچکی دارید و در مقابل یک شرکت موفق وجود دارد که بازار را در دست گرفته، در واقع مزیت رقابتی خاصی صورت نگرفته است. ضمن این‌که تولید محصول اصولا باید بر پایه فناوری‌های نوین صورت گیرد.
دهقان در ادامه به کتاب «24 گام راه‌اندازی برای کسب و کار» اشاره کرد و افزود: در حوزه سلامت، نخست باید مشتری را بشناسیم و بدانیم چه کسانی بازوی خط مقدم ساحلی هستند. به اولین مشتریانی که حاضر هستند برای محصول ما پول بپردازند، بازار خط مقدم ساحلی گفته می‌شود.
او خاطرنشان کرد: در گام دیگر برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق، باید به مخاطب، سن، جنس، محل زندگی، پاتوق، تحصیلات و علائق او توجه داشت. علاوه‌براین، اندازه بازار مهم است زیرا ما برای بازار مقدم ساحلی باید بتوانیم ارتباطی بین خودمان و کاربر ایجاد کنیم و محصول یا خدمت را به بازار مقدم ساحلی برسانیم.
این پزشک کارآفرین، انتخاب ۱۰ مشتری برای فروش را گام دیگر برای راه‌اندازی کسب‌وکار عنوان کرد و گفت: باید بتوانیم کمیت ارزش پیشنهادی را داشته باشیم، بدین معنی که خدمتی ایجاد کنیم که برای مشتری و مخاطب ملموس باشد، چراکه ما نمی‌دانیم وزن ارزش پیشنهادی در ذهن مخاطب چه میزان است.
او ادامه داد: باید در کسب‌وکار پیشرو باشیم و جایگاه و رقبایمان را بشناسیم و ارزیابی کنیم. چگونگی دسترسی مشتری به محصولات ما نکته مهم دیگری است که بدین منظور باید فرایند فروش را ترسیم کنیم و این زمانی اهمیت پیدا می‌کند که در حوزه سلامت قابلیت بازفروش را نیز داشته باشد.
 

لزوم طراحی مدل کسب‌وکار  
دهقان، گام دیگر را طراحی مدل کسب‌وکار دانست و با اشاره به اهمیت قیمت‌گذاری و سودآوری محصول خاطرنشان کرد: در گام دیگر باید ارزش مادام‌العمر سه یا پنج سال محصول را ایجاد کرده و به جذب مشتری توجه داشته باشیم.
او ادامه داد: موضوع بعدی طراحی محصول است که در این طراحی، ویژگی‌های محصول، بسته‌بندی، توضیحات و چگونگی استفاده از آن، مراحل قانونی مجوز محصول در حوزه سلامت و... می‌تواند به ما کمک کند. در حقیقت محصولی که تولید شده است، باید به دست خریدار و مشتری خودش برسد.
دهقان ادامه داد: اندازه‌گیری و نحوه تعامل با مشتری مهم است. این‌که مشتریان ما چه کسانی هستند و چگونه از یک محصول می‌توانیم درآمد کسب کنیم بسیار اهمیت دارد، اما باید توجه داشته باشیم که یک محصول خوب لزوما منجر به درآمد نمی‌شود.
او با تاکید بر اهمیت توجه به تحقیقات در بازار فروش قبل از ایجاد استارتاپ در حوزه سلامت بیان کرد: باید به بازار هدف و این‌که در بازار فروش، اندازه و تقاضا برای محصول وجود دارد یا خیر توجه داشته باشیم.
به گفته این پزشک کارآفرین در ارتباط با تولید یک محصول، موضوعاتی همچون بسته‌بندی، برندسازی و انتخاب نام و نیز در خصوص توزیع محصول، نحوه تعامل با توزیع‌کنندگان، نحوه چانه‌زنی و لابی‌زنی و روش‌های حمل‌ونقل در حوزه سلامت بسیار مهم است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی