پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

خطیب حرم مطهر رضوی:  
۱۴۰۲-۰۶-۰۸

واقعه عاشورا موجب بقای اسلام شد  

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: واقعه عاشورا و جریان کربلا موجب بقای دین مبین اسلام شد.  

به گزارش استان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمرتضی حسینی در ویژه برنامه تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که با حضور جمعی از زائران و مجاوران در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: بعد از مرگ معاویه و زمانی که یزید می‌خواست از امام حسین(ع) بیعت بگیرد و به این ترتیب به خلافت خود مشروعیت ببخشد، امام حسین(ع) از بیعت کردن با او امتناع کرد و فرمود: «مثل منی با مثل یزید بیعت نمی‌کند». 
 

امام حسین(ع) با بذل جان، از دین محفظت کرد

وی تصریح کرد: اگر امت اسلام گرفتار رهبری همچون یزید می‌شد امروز نامی از اسلام باقی نمانده بود. معاویه کسی بود که هرچند در ظاهر به دستورات اسلام عمل می‌کرد ولی یزید علنا شراب می‌خورد و فسق و فجور می‌کرد ولی با این حال داعیه خلافت مسلمین را هم در سر داشت. 
این کارشناس دینی افزود: اگر در آن شرایط حضرت سیدالشهدا(ع) با عدم بیعت با یزید، از ارزش‌های دین مبین اسلام پاسداری نمی‌کرد، امروز ما مسلمان نبودیم و دینداری با همان روش امویان که دشمن اسلام بودند ادامه پیدا می‌کرد. 
وی ادامه داد: حضرت سیدالشهدا(ع) نه با قدرت و حکومت بلکه با بذل جان خود از ارزش های دینی محافظت کرد. 
این کارشناس مذهبی بیان کرد: جریان کربلا آثار و برکات بسیاری در تاریخ اسلام از خود برجا گذاشت است. هر ساله با فرا رسیدن ماه محرم ‌مجالس عزای سیدالشهدا(ع) که علاوه بر عزاداری محلی برای بیان احکام دینی و تفسیر قرآن است، برگزار می شود. 
 

مجالس عزاداری، عامل جذب مردم به دین

سخنران حرم رضوی ابراز کرد: برپایی مجالس عزاداری همچنین باعث می شود که مردم بیشتر از گذشته متوجه دین شوند و انگیزه درونی آنها برای عمل کردن به محتوای دین نیز بیشتر می شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی