پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

رئیس ستاد اربعین بنیاد کرامت آستان قدس رضوی تاکید کرد:
۱۴۰۲-۰۶-۰۸

آمادگی همه جانبه 90 موکب آستان قدس رضوی برای خدمت رسانی به زائران اربعین

رئیس ستاد اربعین بنیاد کرامت آستان قدس رضوی از آمادگی همه جانبه 90 موکبی که توسط این مجموعه در ایران و عراق دایر شده است، برای خدمت رسانی به زائران اربعین امسال سیدوسالار شهیدان خبر داد.

احمد میرزاده در گفتگو با خبرنگار آستان‌نیوز با اشاره فعالیت 55 موکب اربعین در داخل خاک عراق و 35 موکب در مرزهای 9گانه کشور ایران که در مسیر زیارت چهلم امام حسین(ع) قرار دارند، اظهارکرد: تمام اهتمام و تلاش خادمان آستان قدس رضوی در این موکب‌ها، بر پذیرایی هرچه بهتر و باشکوه‌تر از زائران عزادار امام حسین(ع) استوار شده است.
وی همچنین از تشکیل ستاد اربعین در آستان قدس رضوی همچون سال‌های گذشته خبر داد و بیان کرد: در همین راستا، کانون های خدمت رضوی از سراسر نقاط کشور با حضور خادمیاران آستان قدس رضوی پای کار آمدند تا این مهم به خوبی انجام شود.
رئیس مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی بنیاد کرامت رضوی درباره اقدامات و فعالیت‌های 35 موکب فعال در مرزهای ایران گفت: این موکب‌ها در ۹ نقطه مرزی کشور شامل مرزهای شلمچه، چزابه، مهران، خسروی، میرجاوه، ریمدان، دوغارون و باشماق با مسئولیت کانون‌های خادمیاری استان‌ها برپا شده و خدمات مورد نیاز زائران اربعین را ارائه می‌کند.
وی اضافه کرد: در همین راستا علاوه بر خدمت به ایرانیان عازم عراق، زائران کشورهای همسایه از جمله افغانستان، پاکستان و آذربایجان که از مرز زمینی ایران راهی کربلای معلی هستند نیز به عنوان گروه هدف خدمت‌رسانی تعیین شده‌اند تا با میزبانی این موکب‌ها به زیارت اربعین بپردازند.
میرزاده یکی از مهم ترین رویکردهای بنیاد آستان قدس رضوی را حمایت از مواکب مردمی برپا شده در کشور عراق دانست و افزود: به همین منظور این مجموعه از 55 موکب مستقر شده در نقاط مختلف مسیر زیارت اربعین حمایت می کند و برنامه‌ریزی های لازم را در این زمینه از مدت‌ها پیش انجام داده است. 
وی یکی از مهم ترین مسیرهای تردد زائران ایرانی را مرز مهران برشمرد و گفت: آستان قدس رضوی نیز با توجه به اهمیت این نقطه مرزی در ایام اربعین و حجم بالای زائران با استقرار ۴ موکب شرایط برای اسکان و پذیرایی از زائران اربعین، در زمان رفت را تسهیل کرده است. 
رئیس ستاد اربعین بنیاد کرامت آستان قدس رضوی با بیان این که این موکب‎ها با همراهی و همکاری خادمیاران شش استان شامل تهران، مازندران، البرز، قزوین لرستان و شهرستان چناران استان خراسان رضوی برپا شده است، افزود: پیش‌بینی ما برای ارائه خدمات تغذیه در مرز مهران، طبخ و توزیع بیش از ۷۰۰ هزار وعده غذایی در چهار موکب مستقر است که این موضوع با استقرار دو آشپزخانه مرکزی آستان قدس در شهرستان مهران محقق می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی