پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۶-۰۶

عروسک رضوان هدیه استان قم برای مسافران کوچک اربعین

به همت خادمیاران قم، تولید ۸۸۸ عروسک دست‌سازِ رضوان و تهیه ۸۸۸ بسته فرهنگی به نیابت از امام هشتم علی بن موسی‌الرضا(علیه‌السلام) در حال توزیع در راهپیمایی اربعین می‌باشد.

زهرا سادات حسینی مسئول کانون بانوان و خانواده گفت: کودکان، فرشته‌های معصومی هستند که ‌امید آینده اسلام و امید آینده جامعه‌ای به سبک زندگی ائمه اطهار علیهم‌السلام به شمار می‌آیند و سوغات سفر اربعین در طریق الحسین(علیه‌السلام) که توسط خادمیاران رضوی استان قم تولید شده، تقدیم کودکان زائر اباعبدالله علیه‌السلام شود. 

وی در ادامه گفت: گاهی برای ارتباط با آن‌ها فقط کافی است هدایایی از جنس عروسک رضوان دریافت کنند تا برق خوشحالی را در چشمان پاکشان نظاره‌گر باشی، خصوصا کودکانی که به همراه والدینشان سختی‌های این سفر معنوی را پشت سر می‌گذارند. 

حسینی ابراز داشت: آن‌ها چشم امید همه آرزو‌های ما هستند و ما برای کودکان اربعینی از صمیم قلب می‌خواهیم آینده آن‌ها آینده ظهور حضرت حجه ابن الحسن عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد. 

وی با بیان اینکه یکی از ابزار ارتباطی در دنیای کودکان و در شرایط دشوارِ مسیر پیاده‌روی اربعین، اهدای  ٕعروسک می باشد، گفت: این ابتکار و خلاقیتِ ساخت عروسک رضوان برای کودکان اربعین از افتخارات کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی استان قم بوده که از این عمل خداپسندانه بازخورد مطلوبی از سوی مردم دریافت کردیم. 

ایشان تاکید داشت: در جهت تبلیغ دین و ترویج سبک زندگی اسلامی، باید از همه ظرفیت‌های موجود به‌خصوص ظرفیت‌های جذاب کودکانه در زمینه‌های فرهنگی و هنری استفاده کرد و به‌طور قطع عروسک رضوان پل ارتباطی بین مشهدالرضا و کربلای معلی برای دختران اربعینی خواهد شد. چرا که ذهن پرسشگر و کنجکاو کودک به تکاپوی این ارتباط می‌پردازد و او از والدین مشتاقانه سفرهای مشهد و کربلا را برای سال‌های متمادی طلب می‌کند تا در محیطی پاک و سرشار از زلال معصومین علیهم‌السلام پرورش یابد.

حسینی درباره نحوه توزیع هدایا و عروسک‌ها اظهار داشت: علاوه بر مسافران کوچولو، کودکان خادمین مواکب از جمله دختران و پسران معصومی که مشغولِ پذیرایی از زائرین کربلا می‌باشند مورد توجه ویژه کانون بانوان خدمت رضوی قرار می‌گیرند و هدایا بین این عزیزان نیز در حال توزیع است. 

مسئول کانون بانوان و خانواده قم توضیح داد: تولید عروسک‌های «رضوان» امسال از آغاز دهه کرامت با تلاش کانون بانوان خدمت رضوی استان قم با تولید بیش از ۱۰۰۰ عروسک شروع شد و سپس این عمل برای تولید ۸۸۸ عروسک جهت اربعین ادامه یافت تا عروسک «رضوان» سفیر فرهنگ رضوی، حجاب و عفاف برای کودکان دختر در سفر اربعین 1402 باشد.

حسینی گفت: برای پسر بچه‌های در مسیر هم هدایایی از قبیل مداد و مدادرنگی، دفترچه‌های نقاشی، جاسوئیچی‌های کودکانه تهیه و در حال ارسال به مواکب اربعین است.  

 ایشان در پایان افزود: در مجموع ۸۸۸ کادوی پسرانه تهیه شده و حدود 100 نفر از خادمیاران و یاوران رضوی با هزینه‌های شخصی، مواد اولیه را تهیه و در ساخت عروسک‌های رضوان برای اربعین همکاری داشتند. 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی