پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۶-۱۲

تفاهم شرکت صنایع پیشرفته رضوی با آب منطقه‌ای کرمانشاه برای مدیریت منابع آبی

معاون سرمایه‌گذاری شرکت صنایع پیشرفته رضوی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین این شرکت و آب منطقه‌ای شهرستان کرمانشاه خبر داد و گفت: یکی از رسالت‌های صنایع پیشرفته رضوی، کمک به مدیریت منابع آبی کشور است.

احسان سابقی نیا در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: با توجه به این‌که یکی از چالش‌ها در مدیریت منابع آبی کشور، مدیریت برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی است، شرکت صنایع پیشرفته رضوی یکی از سرمایه‌گذاری‌های خود را در شرکت سنجش ابزار پویای آینده که یکی از بهترین تولیدکنندگان کنتورهای حجمی الکترو مغناطیس آب برای چاه‌های کشاورزی می‌باشد، انجام داده است.
او ادامه داد: سال گذشته نیز تفاهم‌نامه همکاری میان آستان قدس رضوی و مدیریت بهره‌وری منابع آب در وزارت نیرو به امضا رسید و این شرکت به عنوان پیشانی و متولی کار و نماینده آستان قدس رضوی، پیگیر اجرای این تفاهم‌نامه شد.
معاون سرمایه‌گذاری شرکت صنایع پیشرفته رضوی افزود: در همین راستا این شرکت تفاهم‌نامه‌های مجزایی را با شرکت‌های آب منطقه‌‌ای کشور منعقد کرده است که طی آن صنایع پیشرفته رضوی موظف می‌شود در دشت‌های مناطقی که تفاهم‌نامه منعقد شده است، کنتورهای با کیفیت بالا و دقت بسیار فوق‌العاده و مورد تایید وزرات نیرو نصب کند.
اوبا تاکید بر اهمیت مدیریت منابع آبی خاطرنشان کرد: برای رفع کمبود آب در کشور، باید منابع آب زیرزمینی و میزان برداشت از آن‌ها رصد و مدیریت شده و از اضافه برداشت‌ها جلوگیری شود.
سابقی نیا از راه‌اندازی سامانه‌ای توسط شرکت صنایع پیشرفته رضوی برای مدیریت چاه‌ها خبر داد و گفت: بدین ترتیب می‌توان تمام  کنتورهایی که روی چاه‌ها نصب شده است را به این سامانه متصل و از دور لحظه به لحظه تمام چاه‌ها و میزان برداشت‌ها را رصد کرد.
او با اشاره به بیش از 400 هزار چاه مجاز موجود در کشور تصریح کرد: از این میان، 100هزار چاه از کنتور هوشمند برخوردار است و هنوز ظرفیت بالایی از چاه‌های موجود کشور، نیازمند نصب کنتور است.
سابقی نیا ابراز امیدواری کرد که با نصب این کنتورها روی چاه‌ها، بحران بی آبی تا حدودی در کشور رفع شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی