پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۶-۱۱

نگاهی به خدمات موکب امام رضا(ع) البرز به زوار اربعین/ از تجهیز موکب به دستگاه کولر پرتاب باد تا توزیع ۶ تُن میوه فصل

مدیر اجرایی موکب امام رضا(ع) در مرز مهران گفت: روزانه خدمات بسیاری از سوی خادمیاران البرز به زوار اربعین در مرز مهران ارائه می‌شود که تجهیز موکب به دستگاه پرتاب باد به دلیل دمای بالای هوا یکی از آن‌هاست.

جلال علافی مدیر اجرایی موکب امام رضا(ع) در مرز مهران در گفت‌وگو با آستان نیوز از البرز با اشاره به راه‌اندازی و خدمات این موکب به زوار اربعین حسینی اظهار داشت: پس از برگزاری جلسات متعدد از ابتدای مرداد ماه در خصوص نحوه برپایی موکب امام رضا(ع) در نقطه صفر مرزی مهران، راه‌اندازی این موکب از 28 مرداد ماه آغاز و مقرر شد خادمیاران کانون‌های خدمت رضوی البرز در 4 مرحله و هر 5 روز به مرز اعزام شوند و پیش‌بینی ‌می‌شود حدود 300 خادمیار در این ایام به زوار اباعبدالله الحسین(ع) خدمت کنند.

وی ادامه داد: این موکب در فضای 60 متر مربع در میدان اربعین واقع شده و تقریبا از آخرین موکب‌ها در نزدیکی پایانه نقطه صفر مرزی است.

علافی با بیان اینکه حدود 100 میلیون تومان تجهیزات اعم از دو دستگاه کولر پرتاب باد در فضای باز تهیه شده است، افزود: از این دستگاه برای رفاه حال زائران عزیز و خادمیارانی که مشغول خدمت به زوار هستند در این ایام استفاده می‌شود.

مدیر اجرایی موکب امام رضا(ع) با معرفی سایر خدمات موکب امام رضا(ع) توضیح داد: از آنجا که یکی از خدمات ارائه شده به زائران اربعین حسینی در این موکب توزیع نان گرم است یک دستگاه نانوایی در محل ستاد بنیاد کرامت آستان قدس رضوی در نزدیکی پل زائر مستقر است و به موکب‌هایی که وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام در برنامه خود دارند نان گرم داده می‌شود.

وی افزود: تقریبا روزانه بین 3 هزار و 500 تا 7 هزار  قرص نان لواش پخت و بین زوار توزیع می‌شود.

مدیر اجرایی موکب امام رضا(ع) استان البرز پیرامون توزیع انواع مواد خوراکی در این موکب اعلام کرد: توزیع انواع نوشیدنی‌ها از آب شرب خنک گرفته تا شربت آب‌لیمو، شربت زعفران و دوغ محلی در کنار دم‌نوش، چای و میوه فصل به زائران عزیز ارائه می‌شود.

علافی ادامه داد: علاوه بر وعده‌های اصلی غذا، میان‌وعده اشترودل آستان قدس رضوی و سیب زمینی سرخ کرده و چیپس در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

وی در خصوص آماری از تعداد مواد خوراکی که در اختیار زوار به طور روزانه تاکنون قرار گرفته گفت: روزانه 500 لیتر دوغ از ماست محلی و چکیده معطر به انواع سبزیجات، 200 لیتر شربت زعفران، دو هزار ساندویچ اشترودل ،400 لیتر شربت آب‌لیمو با افشره حاوی دانه‌های لیمو تقدیم زائران شده است.

وی در خصوص توزیع غذای تبرکی حضرت رضا(ع) بین زائران اربعین نیز گفت: روزانه از دو هزار و 500 پرس غذا تا حدود 7 هزار پرس وعده ناهار و شام بین زوار توزیع می‌شود.

توزیع ۶۰ هزار بطری آب معدنی، ۶ تُن میوه فصل اعم از آلو، سیب، هلو انجیری و یک‌‌ بار کامیون هندوانه به ارزش ۲۷ میلیون تومان از دیگر خدمات ارائه شده در موکب امام رضا(ع) استان البرز بود که علافی به آن اشاره کرد.

گفتنی است؛ خدمت خادمیاران البرزی در  موکب امام رضا(ع) به زوار اربعین تا 17 شهریور ماه(دو روز بعد از اربعین) ادامه خواهد داشت.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی