پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۶-۱۵

حرم رضوی در شب اربعین حسینی یکپارچه اشک و ماتم شد 

حرم مطهر رضوی در شب اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) یکپارچه اشک و ماتم شد. 

به گزارش آستان نیوز، با فرا رسیدن شب اربعین حسینی دلسوختگان مکتب حسینی در حالی که ندای «لبیک یا حسین» بر لب داشتند به صحن و سرای حرم رضوی مشرف شدند و به یاد شاه تشنه لب دشت کربلا همنوا با زینب کبری(س) عزاداری کردند و بر سر و سینه زدند. 
در این شب پر حزن و اندوه عزاداران حسینی از خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی در قالب دسته‌های سینه زنی گروه گروه وارد این صحن و سرای ملکوتی شده و با عزاداری و سینه زنی فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان را به محضر ولی نعمتشان حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) تسلیت و تعزیت گفتند. 
ویژه برنامه شب اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی امشب بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در رواق بزرگ امام خمینی(ره) با قرائت زیارت امین‌الله و مرثیه خوانی ذاکر و مرثیه‌خوان اهل بیت(ع)؛ امیر عارف آغاز شد و با شعرخوانی شاعر آئینی و مداح اهل بیت(ع)؛ رضا رحیمی عنبران که سروده‌های حسینی خود را برای زائران خواند، ادامه پیدا کرد. 
در ادامه این مراسم عزاداران با خواندن فرازهای دعای توسل که توسط حجت‌الاسلام مهدی شجاع قرائت شد، برای تعجیل در امر فرج منتقم خون حسین(ع) و همچنین رفع همه مشکلات از قاطبه مسلمین دست به دعا برداشتند. 
در این مراسم همچنین نوحه سرایی و ذکر مصیبت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) توسط علیرضا نژاد حسینی و کاظم غلامشاهی دل‌های عاشقان را روانه کربلای معلی و صحن و سرای آن امام همام کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی