پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری: 
۱۴۰۲-۰۶-۱۶

ایمان کامل مانع افراط و تفریط می شود

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: یاران و اصحاب سیدالشهدا(ع) به بالاترین نقطه ایمان و معرفت رسیده بودند. 

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری در ویژه برنامه شام اربعین حسینی که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: یاران سیدالشهدا(ع) که در روز عاشورا تا آخرین قطره خون دست از یاری آن حضرت برنداشتند کسانی بودند که تربیت شده آن حضرت بودند و به اوج کمال دست یافته بودند و ایمان شان لحظه ای و تحت تاثیر شرایط جامعه نبود. 
وی تصریح کرد: اگر ایمان انسان کامل نباشد ممکن است در مواجهه با شرایط گوناگون دچار افراط و یا تفریط شود مانند اهل کوفه که یک روز با هیجده هزار نامه از امام حسین(ع) دعوت کردند و روزی دیگر در مقابل آن حضرت ایستادن و ایشان را به شهادت رساندند. 
این کارشناس دینی افزود: اینگونه ایمان که از روی احساسات باشد به درد یاری دین نمی خورد و کسی که ایمانش کامل و از روی تفکر و تعقل نباشد نمی تواند در زمان ظهور امام زمان(عج) ایشان را یاری کند. 
وی بیان کرد: بعد از واقعه عاشورا قیام های مختلفی از جمله واقعه حَرّه، قیام توابین و قیام مختار به وقوع پیوست و حدود چهل و پنج هزار نفر در این وقایع و قیام ها کشته شدند ولی اگر مردم ایمان کامل داشتند و به موقع به یاری امام حسین(ع) می شتافتند نه این همه خون ریخته می شد و نه امام مظلومانه به شهادت می رسید. 
 

ایمان کامل یاران امام حسین(ع) به خدا

حجت الاسلام ماندگاری بیان کرد: یاران امام حسین(ع) کسانی بودند که به خدا و روز قیامت و اینکه در این دنیای پر از وحشت و پر از خطر پناهگاهی بهتر و ایمن تر از دامان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) وجود ندارد، ایمان داشتند. 
وی اظهار کرد: کسی که به خدا و روز قیامت ایمان دارد، می داند که خدا بزرگ است بنابراین همه قدرت ها را در برابر خدا کوچک می بیند و هرگز از هیچ کس و هیچ چیزی نمی ترسد. 
این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: خیلی ها در زبان«الله اکبر» می گویند ولی این باور در عمل و رفتار آنها نمود پیدا نمی کند. مانند کسانی که از ترس عمر سعد در برابر امام حسین (ع) ایستادند و ایشان را مظلومانه به شهادت رساندند.
گفتنی است؛ قرائت زیارت امین الله توسط  حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر اسلامی فر و عزاداری و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) با نوای ذاکران و مرثیه سرایان آل الله؛ مرتضی اسلامی نژاد و جواد حسین‌خانی از دیگر برنامه های شام اربعین حسینی در حرم مطهر ثامن الحجج(ع) بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

پیوند مردم را با ائمه اطهار(ع) پس از محرم و صفر حفظ کنیم
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت حفظ پیوند با ائمه اطهار(ع) در طول سال گفت: حفظ پیوند با امام حسین(ع) و امام رضا(…

تلویزیون اینترنتی