پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

یک کارشناس دینی: 
۱۴۰۲-۰۶-۱۶

امر به معروف و نهی از منکر جامعه را از تباهی نجات می‌دهد 

یک کارشناس دینی گفت: امر به معروف و نهی از منکر جامعه را از خطر انحطاط و تباهی نجات می‌دهد. 

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام مهدی هادی در سلسله جلسات پرسمان دینی که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر از جمله واجبات دینی و جزء فروع دین ما مسلمانان است که انجام آن اهمیت بسیاری دارد. 
وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر موجب پویایی و بقای جامعه اسلامی می‌شود و ترک آن انحطاط و گمراهی افراد جامعه را در پی دارد بنابراین نباید این دو فریضه را ترک کنیم. کسانی هستند که حاضرند در جبهه رو در روی دشمن بجنگند و کشته شوند ولی امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کنند. 
 

امر به معروف باید با آداب ویژه انجام شود

این کارشناس دینی افزود: البته انجام امر به معروف و نهی از منکر آدابی دارد که باید آن را رعایت کرد از جمله اینکه باید با مهربانی و زبان لَیّن انجام شود تا تاثیرگذار باشد. ما برای اینکه جامعه‌ای پویا داشته باشیم باید روحیه پذیرش امر به معروف و نهی از منکر را نیز در خود تقویت کنیم. 
وی بیان کرد: نماز و روزه از دیگر از واجبات و فروع دین طبق اعتقادات شیعه دوازده امامی است. بسیاری از افراد نماز می‌خوانند و روزه می‌گیرند ولی از دادن خمس و زکات که از دیگر فروع دین مبین اسلام است امتناع می‌کنند که ایمان این افراد کامل نیست. 
این کارشناس مذهبی حج، جهاد، تولّی و تبرّی را از دیگر اعمال عبادی و فروع دین اسلام معرفی و بیان کرد: فرد مسلمان باید به انجام این اعمال ملتزم و پایبند باشد. تولی و تبری به این معنا است که من هر کار خوب و هر انسان خوبی را دوست دارم و از هر کار زشت و ناپسند و هر انسان بدی بیزاری می‌جویم. 
 

تمرین یاری به امام زمان در پیاده روی اربعین

وی تصریح کرد: ما در پیاده روی اربعین از انسان‌های بد تبری می‌جوییم و این پیاده روی و سختی‌هایی که در این مسیر می‌کشیم تمرینی است برای اینکه اگر امام زمان(عج) ظهور کردند و ندای «هل من ناصر ینصرنی» را سر دادند آماده یاری رساندن به آن حضرت باشیم. 
حجت‌الاسلام هادی اضافه کرد: تشرف به زیارت سیدالشهدا(ع) و زیارت دیگر ائمه معصومین(ع) و شرکت در مجالس عزاداری باید یک تحول و یک اتفاق خوب را در وجود ما رقم بزند.
گفتنی است؛ سلسله جلسات پرسمان دینی در ایام دهه آخر صفر همه روزه ساعت هفده در رواق بزرگ امام خمینی (ره) میزبان زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی