پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بین‌الملل آستان قدس رضوی خبر داد:
۱۴۰۲-۰۶-۱۷

شناسایی فرصت های ارتباطی و شبکه سازی در راهپیمایی عظیم اربعین

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت معاونت بین‌الملل آستان قدس رضوی مهم‌ترین وظیفه این معاونت در راهپیمایی اربعین را شناسایی فرصت های ارتباطی و شبکه سازی اشاره کرد و افزود: در این راستا دو تیم شناسایی با اولویت طریق نجف تا کربلا به شناسایی موکب‌های بین‌المللی فعال اقدام کردند.

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بین‌الملل آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با آستان‌نیوز، گفت: با توجه به آماری که توسط معاونت بین‌الملل آستان قدس رضوی از عتبه حسینی دریافت شده است در ایام منتهی به اربعین امسال بیش از 22 میلیون زائر به کربلای معلا مشرف شدند که آمار بسیار قابل توجهی به شمار می‌رود.

غلامرضا کحلکی در گفت وگو با خبرنگار آستان‌نیوز، به جزئیات خدمت و فعالیت‌های آستان قدس رضوی در حوزه بین‌الملل در ایام اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: معاونت بین‌الملل آستان قدس رضوی امسال از ابتدای ارائه خدمات آستان قدس رضوی و همراهی با زوار اربعین حسینی در راستای پیوند این زائران با زیارت حضرت رضا(ع) برنامه‌هایی را به اجرا درآورده است.

وی یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها را آماده کردن بسترهای لازم برای خدمت به زوار از طریق مواکبی ذکر کرد که به همت بنیاد کرامت رضوی در مرزهای داخلی و کشور عراق برپا شده بود. وی در ادامه خاطر نشان کرد: بسترهای خدمت به زوار اربعین حسینی توسط معاونت بین‌الملل فراهم شد، یکی از این بسترها هماهنگی برای مخازن آب بود که برای خدمت‌رسانی به بنیاد کرامت رضوی و به منظور ذخیره آب و اختصاص آن به مواکب اربعین حسینی در نظر گرفته شده بود.

کحلکی تصریح کرد: معاونت بین‌الملل آستان قدس رضوی همچنین به کاروان زیارتی خدام امام رضا(ع) در کشور عراق خدمات شایسته‌ای ارائه داده است از مهم‌ترین این خدمات می‌توان به هماهنگی حضور این کاروان‌ها، پذیرایی، مراحل پذیرش و استقبال توسط اعتاب مقدسه اشاره کرد. 

 

شناسایی فرصت های ارتباطی با مخاطبان بین‌الملل

 مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بین‌الملل آستان قدس رضوی، به مهم‌ترین وظیفه معاونت بین الملل یعنی شناسایی فرصت های ارتباطی با مخاطبان بین‌الملل اشاره کرد و افزود: در همین راستا دو تیم شناسایی با اولویت طریق نجف تا کربلا به شناسایی موکب‌های بین‌المللی فعال در رویداد عظیم اربعین پرداختند.

وی ادامه داد: خوشبختانه علاقه و دلدادگی حاضران در رویداد بزرگ اربعین به آستان مقدس حضرت رضا(ع) این ارتباط را آسان و بسیار عمیق و قابل پیگری کرده است.

 

بهره‌مندی از ظرفیت اربعین برای تشکیل شبکه مسلمانان 

کحلکی خاطر نشان کرد: سعی کردیم با برقراری ارتباط با این مواکب، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آستان قدس رضوی و همچنین ظرفیت‌های ارتباطی و خدمات متقابل را به بحث و بررسی بگذاریم که پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک شاهد توسعه همکاری‌های بین‌الملل آستان قدس رضوی باشیم، زیرا رویداد اربعین فرصت خوبی است که همه مسلمانان بتوانند با هم یک شبکه را تشکیل دهند.

به گفته وی معاونت بین‌الملل آستان قدس رضوی برای اولین بار اقدام به ارزیابی فعالیت های بنیاد کرامت رضوی، سازمان حرم در بخش خدماتی که خدام ارائه می‌دهند و فعالیت‌هایی که خود معاونت بین‌الملل انجام داده، پرداخته است. هر چند با بررسی صورت گرفته شاهد بودیم که خدمات آستان قدس رضوی از حیث کیفی و کمی تاثیر بسزایی بر خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی داشته و حضور آستان مقدس رضوی در کنار سایر فعالان این اجتماع عظیم را به یک ظرفیت گسترده تبدیل کرده است.

کحلکی گفت: در این رویداد عظیم شاهد حضور زائرانی از 100 کشور جهان بودیم از همین رو باید تمام مراکز بین‌المللی به ویژه آستان قدس رضوی در این رویداد بزرگ سهیم باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: گزارش‌های نظارت و ارزیابی خدمت‌رسانی در این رویداد عظیم به زودی آماده می‌شود که برای بهبود فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی موثر خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی