پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۶-۱۷

خدمات‌رسانی دفتر اشیای پیداشده حرم رضوی با 9 باجه در دهه آخر صفر

به مناسبت دهه آخر صفر، دفتر مرکزی اشیای پیدا شده حرم مطهر رضوی با افزایش یک باجه پشتیبان، در 9 باجه آماده خدمات‌رسانی شبانه‌روزی به صاحبان اشیای گمشده در این سرای قدسی است.

به گزارش آستان نیوز، بخش اشیاء پیداشده حرم مطهر رضوی در ایام پایانی صفر با تقویت خدمات در دفتر مرکزی این بخش واقع در ضلع شمال شرقی صحن غدیر آماده پاسخگویی به زائران و مجاورانی است که وسایل و مدارک شخصی خود را در گوشه و کنار این آستان مقدس همچون صحن‌ها، رواق‌ها و وضوخانه‌ها جا می‌گذارند. 
این دفتر با ایجاد یک باجه پشتیبان «مدارک» در این دهه در مجموع در قالب 9 باجه؛ «وجوه نقد»، «مدارک(2 باجه پشتیبان)»، «تلفن همراه»، «طلا، ساعت و زیورآلات»، «پوشاک و کفش»، «اقلام متفرقه همچون عینک و چتر»، «ارسال مراسلات» و «پست یافته» پاسخگوی مراجعان است. 
وسایل شخصی پیداشده توسط خادمان یا زائران به این دفتر تحویل داده می‌شود. سپس این وسایل توسط کارشناسان بخش نگهداری اشیای پیدا شده بررسی و طبقه‌بندی شده و اطلاعات آن‌ها در سیستم‌های مربوطه ثبت می‌شود. نیروهای این بخش همواره در تلاش هستند تا درصد بالایی از اشیا و وسایل پیداشده ارادتمندان حضرت رضا(ع) در اماکن متبرکه رضوی به صاحبانشان بازگردانده ‌شود.
 

مسیرهای غیرحضوری پیگیری

عموم زائران برای استعلام اشیای گمشده خود علاوه بر مراجعه حضوری به دفتر مرکزی اشیای پیدا شده حرم مطهر رضوی می‌توانند با سامانه اطلاع‌رسانی اشیای پیدا شده با شماره تلفن «32002840-051» تماس بگیرند.
همچنین زائران می‌توانند اشیای گمشده‌شان در اماکن متبرکه رضوی را از طریق ارسال پیامک (به ویژه با ارسال مشخصات و عکس اشیا) به سرشماره اختصاصی بخش اشیای پیدا شده این آستان مقدس به شماره «09905099020» در پیام‌رسان‌های داخلی پیگیری کنند. کارشناسان این بخش نیز در کمترین زمان ممکن پاسخگوی آنان خواهند بود.
گفتنی است، به زائران و مجاوران توصیه می‌شود وسایل شخصی به ویژه اشیای ارزشمند خود را قبل از ورود به صحن و سرای رضوی به دفاتر امانات حرم مطهر بسپارند. همچنین از آن‌ها تقاضا می‌شود وسایل پیدا شده را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دفتر مرکزی اشیای پیدا شده یا دفاتر امانات نقدی و اشیای ارزشمند این آستان مقدس تحویل دهند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی