پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۶-۱۵

انجام آیین پیاده‌روی دلدادگان قائم‌شهری سیدالشهداء(ع) در اربعین حسینی

دلدادگان حسینی در قائم‌شهر به شکل نمادین پیاده‌روی انجام دادند.

به گزارش آستان نیوز مازندران، مسئول روابط عمومی کانون‌های خدمت رضوی شهرستان قائم‌شهر با اعلام این خبر گفت: آیین پیاده‌روی دلدادگان اربعین حسینی، از ساعت ۹/۳۰ صبح امروز چهارشنبه‌ی امام رضایی ۱۵ شهریور ماه از حسینیه عاشقان ثارالله کنار حرم مطهر پنج شهید خوشنام تا آستانه‌ی مبارکه امام‌زاده محمد(ع)، به عنوان "حرم تا حرم" با حضور خادمیاران و یاوران رضوی و عاشقان اهل بیت علیهم‌السلام شهرستان قائم‌شهر به اجرا در آمد.

وی افزود: امامزاده محمد یکی از امام‌زاده‌های شاخص دیار علویان در شهرستان قائم‌شهر است. این امام‌زاده واجب‌التعظیم در ورودی قائم‌شهر یعنی میدان امام خمینی(رحمت الله علیه)، کنار میدان تره‌بار جاده سیمرغ (کیاکلا) این شهر قرار دارد که محل مناسبی برای تجمع عاشقان و عرض ارادت به محضر حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام است.

این مسئول در ادامه بیان داشت: این پیاده‌روی به نیت راه‌پیمایی کربلا و بین‌الحرمین برای پاسداشت و بزرگداشت فلسفه‌ی اربعین حسینی و گفتن "لبیک یا حسین" و "حیاتنا‌الحسین" و اشاعه‌ی فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت و همچنین تجدید بیعت با سید و سالار شهیدان و یاران با وفایشان انجام شد و یک بار دیگر، رهروان صدیق ائمه اطهار علیهم‌السلام، ایستادگی و استقامت را مشق کردند.

مسئول روابط عمومی کانون خدمت رضوی این شهرستان با اشاره به اشتیاق حاضران در این همایش برای عرض ارادت، گفت: مداحان دلسوخته در مسیر پیاده‌روی با نوای ارادت، دل دلدادگان را به دل اربعینی‌های بین‌الحرمین گره زدند. همچنین این ارادتمندان در محوطه‌ی امام‌زاده محمد(ع)، ضمن قرائت زیارت اربعین، به عزاداری پرداختند و برای تعجیل در فرج امام زمان(عج) به درگاه الهی دعا کردند.

وی اظهار داشت: موکب‌های متعددی در بین راه و محوطه‌ی امام‌زاده از شرکت‌کنندگان در این آیین پذیرایی کردند. خادم‌یاران و یاوران کانون سلامت خدمت رضوی شهرستان نیز در این برنامه، غربالگری قند و فشار خون را برای راه‌پیمایان به اجرا در آوردند.

گفتنی است، به ابتکار دفتر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان قائم‌شهر، با تهیه بنر دو متری، دل‌نوشته‌های تعدادی از راه‌پیمانان را ثبت کردند که به طور اتفاقی ۷۲ جمله به تعداد یاران وفادار امام حسین(ع) ثبت شد و قرار است؛ به نیابت از خورشید هشتم آسمان ولایت و امامت، حضرت رضا(ع)، هشت دل‌گویه برتر را انتخاب کنند و به نگارنده آن‌ها طی مراسمی در سالروز شهادت امام رئوف، تبرک رضوی اهداء شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی