پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیر عالی حرم مطهر رضوی از تدارک ویژه در روزهای پایانی ماه صفر خبر داد؛
۱۴۰۲-۰۶-۱۸

بسیج تمام امکانات بارگاه منور رضوی برای تسهیل زیارت زائران 

با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه صفر، مشهدالرضا(ع) تمام قد آماده میزبانی از زائران بارگاه ملکوتی سلطان خراسان برای رحلت حضرت رسول(ص)، شهادت امام حسن(ع) و به ویژه ایام شهادت امام رضا(ع) آماده می شود. در این میان بارگاه منور رضوی به عنوان مرکز معنوی ایران زمین و آستان قدس رضوی به عنوان میزبان زائران و مجاوران، در این ایام بسیار بیشتر از گذشته مرکز کانون توجه و خدمت رسانی است. 

در همین راستا مدیر عالی حرم مطهر رضوی از تکریم و خدمت به زائران در اقشار و صفوف مختلف به ویژه هیئت‌های مذهبی به عنوان مهمترین وظیفه این آستان مقدس در ایام پایانی صفر نام برد. 
به گزارش آستان نیوز، مصطفی فیضی در نشست خبری برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه آخر صفر که صبح امروز با حضور جمعی از مدیران این آستان مقدس و اصحاب رسانه در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: چند سالی است آمادگی خانواده بزرگ خدمت در آستان قدس رضوی برای استقبال و میزبانی از زائران ایام پایانی صفر به بازگشت زائران از زیارت و پیاده‌روی اربعین متصل شده است.
 

توفیق خدمت آستان قدس در اربعین
وی ضمن آرزوی قبولی زیارت اربعین برای زائران و تقدیر از تمامی دست‌اندرکارانی که در برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین امسال مشارکت داشتند، گفت: آستان قدس رضوی نیز توفیق همراهی با این خدمت بزرگ را در ایام اربعین داشت و خدمه و کارکنان این مجموعه در مسیر این زیارت در مرزهای کشور و در طول مسیر پیاده‌روی اربعین در حد امکانات خود افتخار خدمت‌رسانی را داشتند. 
فیضی با تأکید بر سه مناسبت ویژه رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت حضرت رضا(ع) در ایام پایانی صفر بیان کرد: در این راستا آستان قدس رضوی به منظور آمادگی و هماهنگی برای خدمت بیشتر به زائران در این ایام همچون سایر ایام مناسبتی ویژه، جلسات بسیاری با دستگاه‌های مختلف در سطح استان و حتی ملی و همچنین با بخش‌های داخلی خود برگزار کرد. 
 

تسهیل تشرف و زیارت، مهم ترین وظیفه مجموعه حرم

وی تسهیل تشرف و زیارت زائران را مهمترین وظیفه مجموعه حرم مطهر رضوی در ایام پایانی صفر دانست و گفت: هر ساله میلیون‌ها زائر به عشق زیارت حضرت رضا(ع) به مشهدمقدس مشرف می‌شوند چنان‌که در این روزهای ابتدایی دهه پایانی صفر شاهد حداقل ۴۰۰ هزار تشرف در هر شبانه‌روز بودیم که آماری افتخارآمیز و غرورآفرین است و بی‌شک در روزهای پایانی ماه صفر میلیونی خواهد شد. 
مدیر عالی حرم مطهر رضوی بیان کرد: معاونت اماکن متبرکه رضوی با فراخوان کشیک‌های خدمتی و توجیه آن‌ها، آمادگی لازم را به منظور توجه به زائر و زیارت او در ایام پایانی صفر کسب کرده است.

وی گفت: ایام پایانی صفر امسال نیز برگزاری باشکوه دو مراسم خطبه شب شهادت حضرت رضا(ع) در صحن پیامبر اعظم(ص) و مراسم شام غریبان حضرت رضا(ع) بعد از نماز مغرب و عشا از خیابان شهید نواب صفوی به سمت حرم مطهر رضوی، به عنوان دو برنامه مهم در دستور کار این معاونت قرار دارد. 
فیضی ادامه داد: معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی نیز فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای را در این ایام انجام می‌دهد که به تمام فعالیت‌های خدمتی در داخل حرم مطهر همچون خدمات فرش‌آرایی، صندلی چرخدار، فنی، نورآرایی، مهمانسرای حضرت و ده‌ها خدمت دیگر می‌توان اشاره کرد.
 

اقدامات ارزشمند در حفظ و گسترش ابنیه حرم مطهر 

مدیر عالی حرم مطهر رضوی با اشاره به تأکید تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر حفظ ابنیه موجود و گسترش فضاهای مسقف در حرم مطهر  گفت: در این راستا سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی اقدامات بسیاری را در حوزه حفظ ابنیه و اماکن متبرکه و گسترش آن‌ها انجام داده و پروژه‌های ارزشمندی نیز در دست انجام دارد که پروژه بزرگ زیرسطحی شیخ بهایی، از جمله این پروژه‌های در حال اجرا است. 
 

افزایش نور صحن های حرم

وی ادامه داد: افزایش نور در سطح صحن‌های مطهر، از دیگر اقدامات این سازمان به شمار می‌آید چنان‌که در حال حاضر در این حوزه اقدامات خوبی در صحن‌های انقلاب، آزادی و کوثر و باب السلام، انجام شده است. 
فیضی در خصوص اقدامات عمرانی در حوزه سنگ‌فرش‌ها نیز گفت: پروژه سنگ فرش حدفاصل بست شیرازی و خیابان طبسی در متراژ نزدیک به 10 هزار متر مربع در مدت حدود دو سال انجام و به بهره‌برداری رسیده است.  
وی به اقدامات ویژه‌ای که در بحث کیفیت آب شرب حرم مطهر و تأمین آب باکیفیت برای زائران صورت گرفته است، اشاره و اضافه کرد: همچنین اقدامات خوبی در حوزه زیباسازی و مرتب‌سازی سازه‌ها در ورودی‌های حرم مطهر انجام شده است. 
 

فعالیت موکب‌های خدمت‌رسان در سه حوزه

مدیر عالی حرم مطهر رضوی با بیان این‌که آستان قدس رضوی ساماندهی موکب‌های خدمت‌رسان را در سه حوزه برعهده دارد، گفت: نخست می‌توان از موکب‌های اطراف حرم مطهر رضوی نام برد که در مجموع حدود 150 موکب در حوزه‌های خدمتی پذیرایی، فرهنگی، فوریت‌های پزشکی و امدادی در دهه آخر صفر در اطراف حرم مطهر مستقر خواهد شد.
فیضی ادامه داد: همچنین موکب‌های خدمت‌رسان با مشارکت ویژه نیروهای مردمی و خدمه حرم مطهر همچون کفشداران، فراشان، دربانان، خدام و سایر کشیک‌ها در جاده‌های منتهی به شهر مشهد ویژه خدمت به زائران پیاده فعالیت خواهند داشت.

وی افزود: موکب‌هایی نیز به همت کانون‌های خدمت استان‌ها زیر نظر بنیاد کرامت رضوی در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر در ایام پایانی صفر دایر می‌شود که از جمله خدمات آن‌ها می‌توان به اسکان، معارف دینی، فرهنگی، پذیرایی و... اشاره کرد.
 

برگزاری برنامه‌های ویژه در شب رحلت رسول اکرم(ص)

فیضی اظهار کرد: معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی نیز با توجه به تأکیدات تولیت این آستان مقدس در برگزاری برنامه‌های خود در ایام پایانی ماه صفر امسال توجه خاصی به سالگرد رحلت پیامبر اکرم(ص) دارد و ویژه برنامه‌های خاصی را برای شب رحلت حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در حرم مطهر در نظر گرفته است. 
وی از حضور موفق هیئت‌های مذهبی استانی، به عنوان یکی از برنامه‌های موفق حرم مطهر رضوی در سال‌های اخیر نام برد و افزود: امیدواریم ایام پایانی صفر امسال هیئت‌ها حضور گسترده‌تر در مشهد و حرم مطهر داشته باشند و برگ زرین دیگری به افتخارات خود در خدمت به اهل بیت(ع) بیفزایند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی