پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۶-۱۸

جزئیات برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی حرم مطهر رضوی در دهه پایانی ماه صفر

معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، در ایام پایانی ماه صفر و رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی(ع) و شهادت غریبانه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) ویژه ‌برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی متنوعی را برای بهره مندی زائران، مجاوران و دلدادگان اهل بیت(ع)  تدارک دیده است.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد، در نشست خبری تشریح ویژه ‌برنامه‌های دهه آخر صفر حرم مطهر رضوی ضمن تسلیت ایام شهادت اهل بیت(ع)، گفت: دهه آخر صفر یکی از دوره‌های حضور چشمگیر هیات مذهبی و زائران در مشهد است اما با توجه به اینکه پایان ماه صفر امسال با پایان فصل تابستان هم زمان شده است، شاهد افزایش تشرف زائران و خانواده‌ها به حرم مطهر امام رضا(ع) خواهیم بود لذا معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با تدارک ویژه برنامه‌های متنوع آماده خدمت‌رسانی به زائران این آستان مقدس است.
وی با اشاره به اینکه محور اصلی و محتوایی برنامه‌های معارفی دهه آخر صفر موضوع توجه به قرآن کریم است، اظهار کرد: این معاونت در این ایام مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی را در راستای  نشر و تعمیق معارف اسلامی و اعتقادی اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، معرفت افزایی، ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و ... تدارک دیده است.
حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه مراسمات عزاداری در بارگاه منور امام رضا(ع) از شب اربعین آغاز شده و تا شام شهادت امام‌رضا(ع) ادامه دارد، گفت: در ایام دهه آخر ماه صفر، هر شب قبل و بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم عزاداری همراه با سخنرانی، مداحی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار می‌شود که در این مراسم‌ حجج ‌الاسلام رفیعی، پناهیان، قریشی و زمانی فرد به ایراد سخن و بیان مناقب و فضایل حضرت رضا(ع) و پیامبر گرامی اسلام می‌پردازند و مداحان و ذاکرانی همچون سید مجید بنی فاطمه، مهدی رسولی، احمد واعظی و... نیز برنامه مدیحه‌سرایی و مرثیه‌خوانی خواهند داشت.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی برپایی آیین خطبه‌خوانی شب شهادت حضرت رضا(ع)، برگزاری ویژه برنامه قرآنی با حضور قاریان قرآن کریم از سراسر کشور در شب رحلت پیامبر(ص) در صحن پیامبر اعظم(ص) و آیین شام غریبان امام رضا(ع) را از مهمترین برنامه‌های این معاونت عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: حسینیه حرم دیگر برنامه طراحی شده است که این مراسم با حضور هیئات مذهبی استان‌ها و اقوام‌های مختلف کشور در شش شب پایانی از نماز مغرب و عشا تا ۲ بامداد در صحن‌های قدس، غدیر و مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی از تاریخ 21 تا 26 شهریورماه، ساعت 19 برپا می‌شود.
حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد ویژه برنامه چهارپایه خوانی رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) را از دیگر برنامه‌های طراحی شده برشمرد و گفت: برگزاری اجتماع عزاداران نبوی و حسنی در روز 23 شهریورماه همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء حرم مطهر رضوی دیگر برنامه پیش بینی شده از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی است.
وی افزود: ویژه‌ برنامه بانوان با عنوان سوگواری زنان نوغان را خواهیم داشت که در روز شهادت امام رضا(ع) بانوان از محله نوغان به‌طور نمادین به‌سمت حرم مطهر رضوی حرکت می‌کنند.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی برپایی محافل سوگواری ابناء الرضا، کرسی تلاوت قرآن ویژه نوجوانان، مکتب العباس(س)، بیت الرضا(ع)، ویژه برنامه‌  ناشنوایان، اجتماع زائران غیر ایرانی در شب شهادت امام رضا(ع)، شهادت نامه‌خوانی صبح شهادت امام رضا(ع)، اجرای ویژه برنامه‌های دارالتفسیر حرم رضوی، پرسمان دینی، حلقه‌های معرفت ، ویژه برنامه رواق کودک، مسابقه فرهنگی در محضر امام رئوف را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای ایام پایانی ماه صفر دانست.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی