پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

سخنران حرم رضوی: 
۱۴۰۲-۰۶-۱۸

حیات طیبه در پرتو ایمان به خدا و رسول(ص) میسر می‌شود

سخنران حرم رضوی گفت: حیات طیبه و زندگی مومنانه در پرتو ایمان به خدا و رسول(ص) برای انسان میسر می‌شود. 

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحمید میرباقری در ویژه برنامه برنامه تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، با اشاره به آیه 28 سوره مبارکه حدید؛ «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَآمِنُوا بِرَسُولِهِ يُؤْتِكُمْ كِفْلَيْنِ مِنْ رَحْمَتِهِ وَيَجْعَلْ لَكُمْ نُورًا تَمْشُونَ بِهِ...» بیان کرد: در این آیه شریفه وظایف مسلمانان تبیین شده است.
 

تقوا، اولین خواست خدا از بنده

وی تصریح کرد: اولین کاری که خداوند از یک فرد با ایمان می‌خواهد، عبارت از تقوا و پرهیزکاری است. تقوا یعنی دوری کردن از گناه و معصیت. کسی که به خدا ایمان دارد مرتکب معصیت نمی‌شود و همیشه خدا را ناظر بر اعمال خود می‌داند. 
این مدرس حوزه افزود: دومین وظیفه مومن در این آیه ایمان حقیقی به خدا و رسول(ص) معرفی شده است. کسی که به خدا و رسول(ص) ایمان داشته باشد، به دستورات دینی هرچند بر خلاف میل باطنی‌اش باشد، عمل می‌کند. 
وی بیان کرد: کسی که چنین باشد اولین موهبتی که خدا به او می‌کند، این است که دنیا و آخرت او آباد می‌شود و خداوند همه امور زندگی او را کفایت می‌کند. چنین فردی در دنیا و آخرت دچار خذلان و بیچارگی نمی‌شود. 
 

همه امور زندگی مومنان بر اساس دستورات قرآن

خطیب حرم رضوی اظهار کرد: دومین موهبت خداوند به کسانی که به خدا و رسول(ص) ایمان حقیقی دارند این است که  نوری الهی در دل او قرار می‌دهد که در پرتو این نور می‌تواند امور زندگی خود را به بهترین نحو اداره کند.
وی خاطرنشان کرد: انسان با ایمان همه امور زندگی خود را بر اساس دستورات قرآن اداره می‌کند بنابراین زندگی او یک زندگی قرآنی و سرشار از امنیت و آرامش خواهد بود. 
حجت‌الاسلام میرباقری با اشاره به قسمت « وَيَجْعَلْ لَكُمْ نُورًا تَمْشُونَ بِهِ» در این آیه شریفه، بیان کرد: منظور از نوری که خدا در زندگی افراد مومن قرار می‌دهد وجود مقدس امام عصر(عج) است. یعنی کسی که اهل ایمان حقیقی باشد عنایات خاص آن حضرت شامل حال او می‌شود. 
وی یادآور شد: امام زمان(عج) اهل نماز وقت و مظهر عفو و بخشش و مظهر غیرت الهی هستند. کسی که می‌خواهد مورد عنایت خاص آن حضرت قرار بگیرد باید این صفات را در خود به وجود بیاورد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی